کد خبر : 150177
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژانویه 2018 - 14:47

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی رتبه نخست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را کسب کرد

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی رتبه نخست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی محوریت معلم بسیجی را موضوع مأموریت بسیج فرهنگیان دانست گفت: آموزش و پرورش رتبه نخست عملکرد را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان دارد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، جعفر پاشایی در گردهمایی مسئولان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش معلمان به‌عنوان عامل اصلی توسعه پایدار، توجه به دستگاه تعلیم و تربیت را تضمین‌کننده فردای بهتر جامعه عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان محوریت معلم بسیجی را موضوع مأموریت بسیج فرهنگیان دانست و افزود: رویکرد مجموعه در این استان بر پایه مدرسه، دانش‌آموز و معلم به‌عنوان سه ضلع یک مثلث استوار است.

پاشایی با بیان اینکه مرکز پرگار اقدامات مجموعه معلمان هستند یادآور شد: تمامی تلاش ما در راستای رضایتمندی عمومی معلمان است چراکه برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش در گرو همت ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در راستای تحقق اهداف آموزشی تربیتی مجموعه تمامی منابع و امکانات را به‌کار بسته و می‌کند.

این مقام مسئول در استان هماهنگی و همدلی را رمز موفقیت عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن با تنوع برنامه‌ها و لقمه‌های آماده درصدد انحراف آینده‌سازان ایران اسلامی است و ما با توجه به علایق روز دانش‌آموزان می‌باید برنامه‌های مناسبی را تدوین و اجرا کنیم.

پاشایی گفت: در ۴ سال گذشته بیش از ۳ هزار تیم ورزشی در قالب المپیادهای ورزشی درون مدرسه و در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس ایجاد شده است.

وی همچنین افزایش تعداد دارالقرآن‌های استان را از ۱۸ به ۴۴ در دوران دولت تدبیر و امید خبر داد و تصریح کرد: ۱۲۰ نمازخانه درون مدرسه‌ای از دیگر اقدامات مجموعه در این مدت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آموزش و پرورش پویا، خلاق و اثربخش را در گرو توجه به معلم و دانش‌آموز به‌عنوان دوبال یک پرنده دانست و توجه بیش از پیش مسئولان را به این مهم خواستار شد.

پاشایی آموزش ابتدایی را سنگ بنای توسعه نظام آموزشی کشورها دانست و افزود: با توجه به وجود بیش از ۳ هزار کلاس چندپایه روستایی در استان، نیازمند توجه بیش از پیش به این حوزه هستیم.

وی گفت: علی‌رغم محدودیت‌های مالی در طول دولت یازدهم و در مقایسه با سایر استان‌ها، جهت‌گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی و رفاهی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهش سرا، پوشش تحصیلی، احداث خانه‌های معلم و باشگاه فرهنگیان و غیره ارتقاء چشمگیری یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بابیان اینکه آموزش و پرورش رتبه نخست عملکرد را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان دارد گفت: این موضوع نباید ما را از تلاش مضاعف غافل کند و انتظار می‌رود با جدیت بیش از پیش برنامه‌های پیشگیری پیگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.