کد خبر : 150147
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژانویه 2018 - 10:56

حذف و معدوم‌سازی ۴۰۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی از سر سفره‌های مردم آذربایجان

حذف و معدوم‌سازی ۴۰۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی از سر سفره‌های مردم آذربایجان

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۰۰ تن انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی، فاسد و تاریخ منقضی کشف و ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد اظهار داشت: در ۹ ماهه منتهی به دی ماه سال ۹۶، ۴۰۰ هزار کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد، غیربهداشتی و تاریخ گذشته‌ کشف شده در طی بازرسی‌های بهداشتی صورت گرفته از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، با دستور مقام قضایی معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انجام بیش از ۳۱۰ هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه تحت نظارت این اداره کل در سطح استان از ابتدای سال ۹۶ تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۲ هزار و ۵۲۱ مورد غیربهداشتی کشف و ضبط شده است.

بهداد افزود: بر این اساس ۳۱۳ فقره پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه نظارت‌های مستمر کارشناسان اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی بر تمام مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مردم ضمن تهیه فرآورده‌های مورد نیاز خود از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و دقت در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی و توجه به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی شده، به هیچ عنوان از گوشت چرخ کرده از پیش آماده شده استفاده نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.