کد خبر : 150126
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 ژانویه 2018 - 23:27

بخش مردم شناسی موزه هدایای شهرخامنه راه اندازی می شود

بخش مردم شناسی موزه هدایای شهرخامنه راه اندازی می شود

شهردار خامنه گفت: به منظور افزایش جذابیت موزه و با هدف شناساندن تاریخچه، فرهنگ، مشاغل و آداب و رسوم شهر خامنه(شهر ولایت)، بخش مردم شناسی نیز به مجموعه فعلی الحاق و اضافه خواهد شد.

 به گزارش شبسترنیوز،حمید نیکو رأی در حاشیه بازدید از از موزه هدایای شهر خامنه گفت: موزه هدایای شهر خامنه یکی از کامل ترین موزه های از این دست در سطح استان آذربایجان شرقی بوده و از پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است.

وی اظهار کرد: موزه هدایای خامنه به عنوان یکی از گردشگرپذیرترین جاذبه های شهر خامنه و شهرستان شبستر باید عاری از هر گونه عیب، کاستی و نقصان باشد و لذا به همین منظور تلاش خواهیم کرد تا هر چه سریعتر نواقص و مشکلات موجود را مرتفع نماییم.

شهردار خامنه افزود: به منظور افزایش جذابیت موزه و با هدف شناساندن تاریخچه، فرهنگ، مشاغل و آداب و رسوم شهر خامنه(شهر ولایت)، بخش مردم شناسی نیز به مجموعه فعلی الحاق و اضافه خواهد شد.

نیکو رأی با تأکید بر لزوم ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری بیان کرد: مجموعه شهرداری برای تحقق اهدافش از جمله ارائه خدمات مطلوب و شایسته به شهروندان، اجرای پروژه های عمران شهری و تلاش برای ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی خود نیازمند یک نگرش اقتصادی و درآمدی پایدار می باشد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای تأمین منابع درآمدی پایدار و توسعه و رونق اقتصادی شهر، توجه ویژه به سرمایه گذاری در بخش گردشگری است .

شهردار خامنه خاطرنشان کرد: امروزه صنعت گردشگری در برخی از شهر ها و کشورها به منبع اصلی کسب درآمد تبدیل شده و درصد قابل توجهی از سهم تولید ناخالص را به خود اختصاص داده است که توجه به این مهم می تواند راهکاری مناسب برای توسعه شهری باشد.

وی درختان کهنسال ۱۷۰۰ ساله چنار، موزه هدایا، خانه شیخ محمد خیابانی، منطقه گردشگری قره کهریز، مسجد تاریخی میرپنج، آرامگاه شیخ نجم الدین گیلانی، مقبره سردار حسین خان میر پنجه، قنوات و آب انبارها و دیگر آثار و اماکن گردشگری را از مهم ترین پتانسیل های گردشگری شهر خامنه برشمرد.

نیکو رأی ابراز کرد:شهر خامنه به دلیل وجود آثار و اماکن گردشگری متعدد و غنای والای فرهنگی این شهر به جهت انتساب آن به خاندان بزرگوار مقام معظم رهبری از پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و جذب گردشگر برخوردار است.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا ضمن توجه به پتانسیل های گردشگری شهر، پروژه های آتی شهری را نیز همسو و هماهنگ با هدف توسعه و رونق اقتصادی اجرا نماییم.

شهردار خامنه خاطرنشان کرد:امید است با توسعه و رونق صنعت گردشگری و فراهم آوردن بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در شهر خامنه و با حمایت ها و رهنمون های مسئولین استانی و شهرستانی و مساعدت های خیرین، گام های بلندی در جهت رفع نواقص و مشکلات موجود و عمران و آبادانی بیش از پیش شهر خامنه برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.