کد خبر : 150073
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 ژانویه 2018 - 0:05

تبعات خشکسالی سرعت گرفته است/نظام معیشتی در روستاها باید تغییر یابد

تبعات خشکسالی سرعت گرفته است/نظام معیشتی در روستاها باید تغییر یابد

فرماندار شبستر گفت:تبعات خشکسالی سرعت گرفته و اگر در نحوه معیشت روستاها تغییری ایجاد نشود تاب آوری روستایی پایین رفته و شاهد مهاجرت گسترده روستائیان به شهرها خواهیم بود.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالب پور در جلسه اصلاح نژاد دام   که در سالن جلسات فرمانداری شبستر برگزار شد گفت: تبعات خشکسالی سرعت گرفته و اگر در نحوه معیشت روستاها تغییری ایجاد نشود تاب آوری روستایی پایین رفته و شاهد مهاجرت گسترده روستائیان به شهرها خواهیم بود لذا تاکید بر لزوم تغییر نظام معیشتی در روستاها با توجه به چالش بحران آب وچالشهای زیست محیطی است.

 

فرماندار شهرستان شبستر با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی با بهره پایین در حوزه کشاورزی و دامپروری اظهار داشت: با تسهیلات مناسبی که دولت در نظر گرفته است فرصت خوبی برای فعالیت در زمینه دامپروری و کشاورزی مهیاست. مهمتر از بحث مالی مطالعه و هدایت صحیح است؛ فکر اقتصادی قادر است نقص و کمبود مالی را نیز پوشش دهد.

 

مهندس دانی ، مدیر اجرایی پروژه شرکت پارس با اشاره به تجربه عملی در خصوص پرورش دام کوچک در قلعه گنج کرمان گفت: با توجه به وضعیت آب و علوفه در کشور بهتر است در مورد پرورش دام کوچک اقداماتی صورت گیرد خصوصاً در مورد پرورش بز که به راحتی قابل نگهداری است و نسبت به گاو و گوسفند مصرف کمتر و بازدهی بیشتری دارد.

 

مهندس شریفیان، معاون بهبود تولیدات دامی استان، نگهداری دام و دامپروری در حالتهای مختلف معیشتی و اقتصادی را دارای تعاریف متفاوت دانست و افزود: به دلیل محدودیت منابع و تعهداتی که در قبال نسل آینده داریم نمی توانیم تمام منابع موجود را مصرف کنیم. اعتقاد ما به توسعه کیفی است و توسعه کیفی در حوزه دامپروری یعنی ارتقای پتانسیل تولیدی دام .

 

وی خاطرنشان کرد: محدودیت منابع آب و خاک نباید جلوی تولید ما را بگیرد بلکه بهره وری هرواحد استفاده شده را افزایش دهد. هزینه های پنهانی نگهداری دام به مراتب بیشتر است . لذا واحدهایی که توانایی ایجاد ساختار صنعتی و مزرعه ای را دارند بهتر است از دام اصیل شروع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.