کد خبر : 150060
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 ژانویه 2018 - 12:26

اجرای طرح زوج و فرد در شهر تبریز بررسی می‌شود

اجرای طرح زوج و فرد در شهر تبریز بررسی می‌شود

معاون حمل و نقل شهردار تبریز گفت: فرایند و روند اجرایی طرح زوج و فرد توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و فرماندهی پلیس‌راهور شهرستان تبریز در حال بررسی است.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مهدی یوسفی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برای نخستین بار در ایران محدوده و مسیر دوچرخه و فاصله زمانی در تابلوهای تبریز درج‌ شده است اظهار داشت: استمرار عملیات نصب تابلوهای راهنمای مسیر ویژه شهر تبریز به مناسبت رویداد تبریز ۲۰۱۸ همچنان ادامه دارد.

یوسفی تصریح کرد: بررسی و تهیه دستورالعمل اجرایی طرح محدوده زوج و فرد به‌صورت سالانه در شهر تبریز ضروری است، به همین منظور با توجه به موارد مطرح در این زمینه پیشنهادات مشترک این معاونت و پلیس‌راهور شهرستان تبریز در قالب جلسات هماهنگی و بررسی فنی موضوع تهیه و طبق شرح مصوبه مورخ ۲۸ آذرماه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان به استانداری ارسال می‌شود.

وی افزود: در این فرایند و برنامه اجرایی سعی بر آن داریم تا در خصوص پیش‌بینی‌های لازم در زمینه هماهنگی کلیه سرویس مدارس و سرویس کارکنان ادارات، نهادها و دستگاه‌ها پیش‌بینی‌های لازم در زمینه هماهنگی تردد اهالی و ساکنان واقع در محدوده طرح، پیشنهاد تعیین وسیله نقلیه مجاز برای ورود به محدوده در ساعات اجرای طرح شامل وسایل نقلیه امدادی شامل آتش‌نشانی، اورژانس، آمبولانس، خودروهای عملیاتی اداره گاز – برق – آب و فاضلاب، وسایل نقلیه امنیتی شامل خودروهای پلیس‌راهور، پلیس‌راه، اشخاص، حمل و غیره پلاک تبریز، وسایل نقلیه خدماتی شامل خودروهای استیجاری و سرویس ادارات، حمل بار و کالای فاسدشدنی و حمل کالای معمولی پیش‌بینی‌های لازم لحاظ و به مرحله اجرا درآید.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز در رابطه با نحوه معرفی طرح به شهروندان نیز اشاره کرد و یادآور شد: طبق بررسی‌های به عمل‌ آمده و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در دو مرحله اقدام لازم به عمل می‌آید.

مهدی یوسفی در رابطه با تابلوهای اطلاعاتی سطح شهر در سال ۲۰۱۸ گفت: در راستای بهبود وضعیت شناسایی معابر و دسترسی آسان‌تر شهروندان، توریست‌ها و نیروهای امدادی و امنیتی در سطح شهر تبریز بیش از هشتاد درصد مصوبات مربوط به تابلوها در چند فاز تهیه و نصب شده است که در این تابلوها برای نخستین بار در ایران محدوده و مسیر دوچرخه و فاصله زمانی در تابلوهای تبریز نشان داده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نصب تابلوها تلاش شده محل‌های توریستی، جاذب سفر، پرتردد و مکان‌های گردشگری در اولویت باشند و در محل‌هایی که تابلو نداشتیم یا کمبود تابلو و تابلو فرسوده داشتیم نیز نصب تابلو بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.