کد خبر : 149723
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 ژانویه 2018 - 11:09

بارندگی به دردبخور برای نجات‌ دریاچه ارومیه نداشته‌ایم/ زنگ خطر بی‌آبی به صدا درآمده است

بارندگی به دردبخور برای نجات‌ دریاچه ارومیه نداشته‌ایم/ زنگ خطر بی‌آبی به صدا درآمده است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بارندگی‌هایی که منجر به جاری شدن روان‌آب‌ها بشود و به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود،وجود ندارد، گفت: در سال‌های گذشته بخشی از آب سدهای حوزه دریاچه ارومیه رهاسازی شده که نزدیک به ۴۰ میلیون مترمکعب بود و امروز از این رو با تامین آب شرب با مشکل مواجه شده‌ایم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، مجتبی جلیل‌زاده اظهار کرد: چهار سد برای تامین آب شرب وجود دارد که برای سد سهند مشکل خاصی وجود ندارد و سد نهند نیز برای اهداف تامین آب شرب در نظر هست و بخشی از آب شرب شهر تبریز را تامین می‌کند که در آن ۳۰ درصد کاهش وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر سدعلویان مراغه نیز بالای ۵۰ درصد و سد ستارخان بالای ۳۰ درصد کاهش دارند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه استان ابراز کرد: ذخایر آب زیرزمینی به دلیل برداشت‌های غیرمجاز با افت ۴۰ درصدی درگیر است و البته بحران در حوزه آبریز دریاچه شدت گرفته و تراز کاهش ۲۶ سانتی‌متری دارد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌هایی که منجر به جاری شدن روان آب بشود و به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود نیز وجود ندارد، افزود: در سال‌های گذشته بخشی از آب سدهای حوزه دریاچه ارومیه رهاسازی شده که نزدیک به ۴۰ میلیون مترمکعب بود و امروز از این رو با تامین آب شرب با مشکل مواجه شده‌ایم.

جلیل‌زاده خاطرنشان کرد: باید در بخش مصرف، صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصدی صورت گیرد تا تامین آب شرب در روزهای گرم سال انجام گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.