کد خبر : 149639
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 دسامبر 2017 - 14:37

خبرسازی عجیب کرباسچی درباره علم‌الهدی؛ تلاش برای تبدیل اغتشاش به فتنه؟

خبرسازی عجیب کرباسچی درباره علم‌الهدی؛ تلاش برای تبدیل اغتشاش به فتنه؟

غلامحسین کرباسچی در تلگرام پیامهای متعددی ارسال کرده که تلاش می‌کند بنیانگذار اعتراضات اخیر را آیت‌الله علم‌الهدی بنامد. آیا می‌توان نتیجه این اقدامات را تبدیل اغتشاش به فتنه خواند؟

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی طی مطلبی که شخصاً به برخی گروه‌های تلگرامی ارسال کرده ادعا کرده است که شورای عالی امنیت ملی، آیت الله علم الهدی را به دلیل “اقدام پشت  پرده او در تجمعات خیابانی مشهد” فراخوانده و “شمخانی(دبیر شورای عالی امنیت ملی) شخصاً با لحن شدید به او تذکر داده است”

به نظر می‌رسد غلامحسین کرباسچی این خبر را از برخی گروه‌های تلگرامی مانند اصلاحات‌پرس فروارد کرده اما با حذف صدر و ذیل این پست، مسئله به نحوی است که  گویا غلامحسین کرباسچی به عنوان یک فعال سیاسی نزدیک به دولت خود منبع این خبر است؛ لذا برخلاف کانالهایی مانند اصلاحات‌پرس که به دلیل شفاف‌نبودن گردانندگانش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نقل این شایعه به صورت مستقیم توسط کرباسچی موجب انتشار گسترده آن شده است.


شایعه‌ای با شماره شخصی غلامحسین کرباسچی به گروه‌ها فروارد می‌شود که می‌گوید علم‌الهدی اعتراضات اخیر را راه‌اندازی کرده است!

اصلاحات‌پرس دقایقی پیش این خبر را در کانالش تکذیب و عذرخواهی کرده اما این خبر کذب همچنان با عنوان کرباسچی به گروه‌ها و اشخاص مختلف دست به دست می‌شود. صرف‌نظر از تکذیب و عذرخواهی رسمی اصلاحات‌پرس، منابع نزدیک به آیت‌الله علم‌الهدی نیز گفتند که اساساً ایشان اخیراً در تهران حضور نداشته که بخواهد با آقای شمخانی چنین دیداری داشته باشد!

علیرغم تکذیب رسمی خبر توسط کانال اصلاحات‌پرس، این پیام با شماره‌ی آقای کرباسچی به گرو‌ها و افراد فروارد می‌شود

این موضوع در صورت نفوذ بیشتر در افکار عمومی می‌تواند به عنوان مبدائی برای تبدیل اغتشاش به فتنه در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه گروه‌های مختلف سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، منتقد و حامی دولت، در برابر اغتشاش‌های یکی دو روز اخیر مواضع مشترک و انتقادی اتخاذ کرده‌اند، اما تبدیل این جریانات به رقابت و دعوای بین دو طیف سیاسی و نشاندن احمد علم‌الهدی در مرکز اتهامات توسط کرباسچی می‌تواند باعث رویارویی دو گروه از مردم در برابر یکدیگر شود. رویارویی گروهی مردم در برابر یکدیگر بر سر یک سوءتفاهم از جمله موضوعاتی است که از آن به فتنه تعبیر می‌شود و می‌تواند سرمایه اجتماعی یک کشور و امکانات مادی آن را به خاطر بیندازد.

عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی که اینک در لندن به سر می‌برد هم در توئیتی با اشاره به مطلبی که از کرباسچی نقل می‌شود آن را به “فتنه” تعبیر کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.