کد خبر : 149522
تاریخ انتشار : شنبه 30 دسامبر 2017 - 11:01

هیچ مبلغی بابت تبریز ۲۰۱۸ به شهرداری تبریز اختصاص نیافته است/ حل معضل حاشیه‌نشینی تبریز با همکاری ترکیه/رنگ‌‌آمیزی حاشیه شهر

هیچ مبلغی بابت تبریز ۲۰۱۸ به شهرداری تبریز اختصاص نیافته است/ حل معضل حاشیه‌نشینی تبریز با همکاری ترکیه/رنگ‌‌آمیزی حاشیه شهر

شهردار تبریز گفت: در رابطه با بودجه تبریز ۲۰۱۸ با اینکه مباحث و مبالغی با حضور سازمان میراث فرهنگی توافق شده ولی هیچ مبلغی تاکنون اختصاص نیافته است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، ایرج شهین‌باهر اظهار داشت: در زمینه حاشیه‌نشینی، بررسی قرارداد با یک شرکت ترکیه‌ای را در برنامه داریم تا از طریق این شرکت موضوع احداث فنی و مناسب حاشیه‌نشینی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این شرکت ترکیه‌ای قصد دارد با تملک زمین‌های حاشیه‌نشینی، اقدام به آپارتمان‌سازی کند، ادامه داد: این موضوع یک اقدام ریشه‌ای برای اصلاح است تا بتوان بخش اعظمی از حاشیه‌نشینی را حل و فسل کرد.

شهردار تبریز ادامه داد: ما پیشنهادات خود را به شرکت منتخب جهت رفع حاشیه‌نشینی ارائه کرده‌ایم و آنها نیز روی پیشنهادات ما فکر می‌کنند به طوریکه ماه آینده اعضای این شرکت سفری به تبریز خواهند داشت تا در مورد توافقات رایزنی کنیم و در صورت توافق نهایی،کار از سال جدید آغاز خواهد شد.

وی در خصوص پیشنهاد رنگ‌آمیزی خانه‌های حاشیه‌‌ای تبریز ابراز کرد: این یک کار موقتی است زیرا تا زمانی که اقدام زیرساختی برای حل حاشیه‌نشینی نشده، باید برخی کارهای موقت انجام گیرد.

 باهر با تاکید به اینکه حاشیه‌نشینی در طول ۵۰ سال اخیر تشکیل شده است، گفت: امکان اینکه حاشیه‌نشینی را در طول یک سال حل کرد، وجود ندارد و تا زمانی که به صورت ریشه‌ای اصلاح نشده همچنان حاشیه‌نشینی نیز باقی می‌ماند.

وی اذعان داشت: اگر کارشناسان شهری تائید کنند، می‌خواهیم ضمن رسیدگی به بافت‌ها و محلات همچنین اصلاح خدمات محله‌ای، نمای این خانه‌ها را نیز رنگ‌آمیزی کنیم تا نماها زیبا دیده شوند.

شهردار تبریز افزود: در بیشتر کشورها ساختمان‌ها به رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی می‌شوند و هیچ ایرادی ندارد ولی گاهاً از برخی صحبت‌ها برداشت صحیحی نمی‌شود، رنگ زدن به منزله پنهان‌کاری نیست.

وی بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم که به بهترین شکل به مردم خدمت کنیم و اینکه برخی می‌خواهند برداشت بدی از حرف داشته باشند، باعث سنگ‌انداری در مسیر خدمت شهرداری نخواهد شد.

باهر، در رابطه با اختصاص ردیف بودجه‌ای در رابطه با تبریز ۲۰۱۸ در اعتبارات سال ۹۷ تصریح کرد: تاکنون هیچ بودجه‌ای برای این دوره تخصیص نیافته است.

وی اضافه کرد: در رابطه با بودجه تبریز ۲۰۱۸ با اینکه مباحث و مبالغی با حضور سازمان میراث فرهنگی توافق شده ولی هیچ مبلغی تاکنون اختصاص نیافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.