کد خبر : 149435
تاریخ انتشار : جمعه 29 دسامبر 2017 - 13:18

جزئیات آتش‌سوزی حسینیه سادات درکه + عکس

جزئیات آتش‌سوزی حسینیه سادات درکه + عکس

حسینیه قدیمی سادات که حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد، بامداد هفتم دی ‌توسط دو فرد موتورسوار آتش زده شد و در این حادثه تمامی فرش‌ها، پرچمها و … در آتش سوخت و این در حالی است که مسئولان حسینیه از بازسازی این مکان در محرم سال آینده خبر دادند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، در پی آتش‌سوزی حسینیه سادات درکه ۵۰ سال پیش نیز تجدید بنا شده بود، صبح امروز هیئت‌های مذهبی تهران و شیمرانات  به مناسبت رحلت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه علیه‌السلام، در محل حسینیه حاضر و علاوه بر عزاداری از مسئولان انتطامی و امنیتی خواستند که هر چه زودتر مسببان آتش‌سوزی حسینیه را مشخص و آنها را به سزای اعمالشان برسانند.

در این مراسم  محمدحسین مقیمی‌ استاندار تهران، عزت‌الله خان محمدی فرماندار شمیرانات و مسئولان نیروی انتظامی حضور داشتند.

سیدحسن میرجلیلی، یکی از اعضای هیئت امنای حسینیه سادات در حاشبه برگزاری این مراسم، در خصوص آتش‌سوزی حسینیه، اظهار کرد: بامداد هفتم دی‌، همسایه‌های متوجه شعله‌های آتش در حسینیه می‌شوند ولی با توجه به شدت شلعه‌های آتش امکان خاموش کردن آتش فراهم نبوده و بلافاصله آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شده و نیروهای آتش‌نشانی در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به فضای حسینیه به سرعت اقلام داخل آتش گرفته و متأسفانه امکان ورود به محیط نبوده و در کوتاهترین زمان همه حسینیه آتش می‌گیرد.

جلیلی بیان کرد: حدود ساعت ۲ بامداد روز اشاره شده آتش خاموش شده و بر اساس ثبت دوربین‌های اطراف حسینیه  یک موتور‌سوار‌ که دو راکب داشته که یکی از آنها از تیر چراغ برق مجاور حسینیه به بالا رفته و از یک سمت حسینیه که بالای منبر بوده، اقدام به شکستن شیشه و در ادامه نیز مواد آتش ساز را به داخل حسینیه پرت می‌کنند و بعد از محل متواری می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فرد یا گروهی در این باره دستگیر شده‌اند یا خیر، بیان کرد: هنوز کسی در این زمینه دستگیر نشده اما پلیس امنیت پیگیر این موضوع است و دوربین‌های اطراف ولنجک را نیز را رصد کرده‌اند.

جلیلی افزود: درکه فقط همین حسینیه را داشته است و مردم با این حسینیه زندگی می‌کردند ضمن اینکه برنامه‌های عزاداری در ایام محرم و صفر و ایام مناسبتی در این حسینیه برگزار می‌شد.

عضو هیئت امنا حسینیه درکه ادامه داد: در پی این حادثه مسئولان امنیتی، انتظامی در محل حاضر شدند و قرار شد موضوع به طوری جدی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: رئیس شورای شهر تهران نیز قرار است طی روزهای آینده در این محله حاضر شوند.

جلیلی اظهار کرد: فارغ از بحث آتش‌سوزی، این حسینیه با توجه به شرایطی که دارد استحکام لازم را در برابر زلزله نداشته و به همین دلیل در بحث بازسازی حسینیه قطعاً به این موضوع به صورت ویژه توجه خواهد شد.

عضو هیئت امنا حسینیه درکه بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم در زمان‌بندی مشخص حسینیه را بازسازی کنیم و تلاش می‌شود تا محرم سال آینده شرایط لازم برای برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه فراهم شود.

وی افزود: متأسفانه در پی آتش‌سوزی حسینیه خسارت زیادی وارد شده و تعدادی از کتل‌ها، علم‌ها و فرش‌های حسینیه از بین رفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.