کد خبر : 149274
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 دسامبر 2017 - 14:56

اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال ۹۶ بعد از گذشت ۹ ماه ابلاغ شد/ سهم دریاچه ارومیه از اعتبارات سال ۹۷ معلوم نیست

اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال ۹۶ بعد از گذشت ۹ ماه ابلاغ شد/ سهم دریاچه ارومیه از اعتبارات سال ۹۷ معلوم نیست

ساعی گفت: بعد از گذشت ۹ ماه از سال ۹۶ اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شده که سهم آذربایجان‌‌شرقی از ‌آن جهت اجرای طرح‌‌ها ۵۰ میلیارد تومان می‌‌باشد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، خلیل ساعی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و نظرات متفاوت کارشناسان در خصوص این دریاچه اظهار داشت: دریاچه زمانی که پر آب بود پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر وسعت داشت و امروز وسعت دریاچه یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر مربع است و ارتفاع دریاچه یک هزار و ۲۷۰٫۲۸ از سطح دریاهای آزاد می‌باشد در حالیکه در سال ۷۴ زمانی که دریاچه پر آب محسوب می‌شد ارتفاع آن یک هزار ۲۷۸ سانتی متر بود.

وی ادامه داد: سطح،تراز و وسعت دریاچه نسبت به سال ۷۴ بسیار کاهش داشته است اما در مقایسه با سال ۹۲ یعنی قبل از شروع کار ستاد احیای دریاچه ارومیه این دریاچه هر سال ۴۰ سانتی متر کاهش ارتفاع داشته در حالیکه در سه سال گذشته تنها ده سانتی متر سطح تراز دریاچه پایین آمده است.

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش بارندگی در چند سال اخیر عنوان کرد: زمانی‌که ستاد احیای دریاچه ارومیه شروع به کار نکرده بود در یک سال میزان بارش ۳۴۰ تا ۳۵۰ میلی متر بود اما در حال حاضر نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

وی در خصوص اعتبار تخصیص یافته در بودجه سال ۹۷ برای احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: اعتبارات سال ۹۶ برای احیای دریاچه ۲۰۰ میلیارد تومان است یعنی برای کل حوزه آبریز دریاچه ارومیه شامل سه استان این اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این اعتبار نیز ۵۰ میلیارد و هشتصد میلیون تومان به استان آذربایجان شرقی تخصیص داده شده و مابقی آن به استان‌های آذربایجان غربی و کردستان اختصاص یافته است.

ساعی افزود: دلیل این کم بودن اعتبار آذربایجان شرقی هم به این دلیل است که ۹۰ درصد تامین کننده آب دریاچه ارومیه استان آذربایجان غربی است و برای تامین این آب اعتبار بیشتری برای این استان در نظر گرفته شده است اما همچنان بودجه سال ۹۷ برای احیای دریاچه ارومیه مشخص نیست.

وی در پاسخ به این انتقاد که چرا تاکنون جزئیات هزینه کرد اعتبار ستاد احیای دریاچه ارومیه برای مردم و رسانه ها تشریح نشده است،توضیح داد: این ۵۰ میلیارد تومان تازه به ما ابلاغ شده، ۹ ماه از این سال گذشته بود و در یک ماه گذشته این مساله ابلاغ شده است و هروقت که رسانه ها بپرسند چه مقدار بودجه برای چه سازمان هایی داده شده است، توضیح می‌دهم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.