کد خبر : 149187
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دسامبر 2017 - 11:49

قاسمی: مقامات فرانسه اخیرا اظهارات نابجایی درباره ایران مطرح کردند

قاسمی: مقامات فرانسه اخیرا اظهارات نابجایی درباره ایران مطرح کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید که مقامات فرانسوی تحت تأثیر اطلاعات و القائات نادرست قرار دارند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ابتدای نشست خبری امروز خود، شهادت محمدیان که دیپلمات جانباز شیمیایی بود را به خانواده وی تسلیت گفت.

قاسمی در ادامه همچنین فرارسیدن ایام کریسمس و میلاد مسیح را به مردم دنیا و مسیحیان ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید دنیا شاهد وضعیت بهتری باشد و در صلح و صفای بیشتری باشد.

برای سفر ماکرون به تهران هیچ شروطی مطرح نشده است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر ماکرون به ایران گفت: سفر وی در دستور کار است، تاریخی برای ان لحاظ نشده و هیچ شروطی در تبادل هیئت‌ها و مذاکرات ما وجود ندارد. روابط ما مثبت است و این تعاملات ادامه خواهد یافت و بحث شرط موضوعی انحرافی است که کسانی‌که آن را مطرح می‌کنند با نیات خاصی آن را دنبال می‌کنند.

مقابله ایران با تروریسم را به فرانسوی‌ها یادآوری خواهیم کرد

سخنگو ادامه داد: طی هفته‌های اخیر برخی سخنان نابجا از سوی مقامات فرانسه اعلام شده که ما به هنگام پاسخ داده‌ایم. ما در بسیاری از مواضع نظرات مشترکی داریم ولی در برخی زمینه‌ها نداریم که بر این اساس از گفتگوها استقبال می‌کنیم. علاوه بر مسایل مالی درباره مسایل منطقه‌ای صحبت‌های زیادی است که باید انجام شود زیرا آنها با اطلاعات نادرست و تحت تاثیر القائات صحبت می‌کنند. یک هوشیاری بسیار زیاد در این خصوص لازم است. به آن‌ها یادآوری خواهیم کرد که چگونه ایران توانسته چگونه با تروریسم مقابله کرده و به آن‌ها یادآوری خواهیم کرد که اگر نقش ایران نبود آن‌ها امروز در چه وضعیتی می‌توانستند قرار بگیرند.

ایران و پاکستان روابط حسنه‌ای دارند

وی در پاسخ به سوالی درباره نشست ضد تروریسم در پاکستان گفت: ما روابط حسنه‌ای با دولت پاکستان داریم و از فرصتی برای بیان دیدگاه خودمان برای کمک به صلح و ثبات استفاده می‌کنیم.

سیاست نادرست ترامپ به افزایش تنش و ترور در جهان منجر شده است

قاسمی در خصوص محکومیت کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: امیدواریم مسایل شبه‌جزیره کره در یک فضای آرام و بدون خشونت پیش برود و ما شاهد افزایش تنش در این منطقه نباشیم. داشتن روابط سیاسی و سفارتخانه به منزله تایید همه سیاست‌ها نیست، اما سیاست ترامپ در دنیا غلط است که منجر به افزایش تنش و ترور در جهان شده است.

رأی مجمع عمومی نشان‌دهنده انزوای آمریکا است

وی درباره رأی‌گیری سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در ماجرای قدس گفت: این حرکت در ادامه صحبت‌های پیشین است که جهان با یک تحول جدی روبروست و آمریکا هم آمریکای دیروز نیست که ائتلاف ایجاد کند. اتفاقی که در سازمان ملل رخ داد نشان‌گر انزوا و تنهایی آمریکا درباره قدس شریف است و دولتمردان آمریکایی باید بدانند که با این شیوه نمی‌توانند منویات خود را دنبال کرده و حرف خود را به کرسی بنشانند.

فرانسوی‌ها برای خوشامد دیگران موضع‌گیری می‌کند

سخنگو در پاسخ به سوالی در خصوص مواضع ماکرون درباره ایران گفت: هر دولتی ویژگی‌های خود را دارد و اولاند ویژگی‌هایی داشت و ماکرون ویژگیهایی (دیگر. بیانات وی علیه ایران پاسخ‌های خود را دریافت کرده است. ما دور چهارم مذاکرات با فرانسه را در پاریس داشتیم و به آن‌ها یاداوری کردیم که باید با واقعیتهای منطقه بیشتر آشنا شوند و پذیرنده برخی القائات نباشند و عملکرد ایران را در منطقه درک کنند و از شتاب‌زدگی در مواضع و برای خوشامد دیگران موضع گرفتن نشوند.

ادعای همسر زاغری را از خود وی پیگیری کنید

قاسمی در خصوص آزادی پیش از موعد زاغری گفت: اگر همسر وی ادعاهایی کرده باید از خود وی پرسید. سخنگوی قوه قضاییه اظهراتی در این خصوص داشته که شما را به آن مراجعه می‌دهم.

ظریف، فروردین عازم باکو می‌شود

وی دریاره سفر ظریف به باکو گفت: این سفر به همراه یکی دو کشور آسیای میانه مطرح است که در ابتدای سال جدید شمسی انجام خواهد گرفت.

سخنگو در خصوص موافقت مجلس با بازگشایی مرز پرویزخان با اقلیم گفت: یکی دو مرز باز هستند، مصوبه این است که مجموعه مرزها باید باز شود و اگر هنوز مرزی بسته است احتملا به دلایل خاصی است که احتمالا به زودی بازگشایی شود.

مسئله لغو روادید با عمان مطرح نیست

وی در خصوص لغو روادید بین ایران و عمان گفت چنین اتفاقی نیفتاده و بحثی وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.