کد خبر : 148855
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 دسامبر 2017 - 15:10

اگر شاخص آلودگی هوا به بالای ۲۰۰ می‌‌‌‌رسید باید شهر را تخلیه می‌‌کردیم!/طرح زوج و فرد در مواقع ضروری اجرا می‌‌‌‌شود

اگر شاخص آلودگی هوا به بالای ۲۰۰ می‌‌‌‌رسید باید شهر را تخلیه می‌‌کردیم!/طرح زوج و فرد در مواقع ضروری اجرا می‌‌‌‌شود

پورمهدی با اشاره به تاثیر کاهش باغات و آلاینده‌‌های صنعتی در تنزل کیفیت هوای تبریز، از تخلیه شهر در صورت افزایش شاخص آلودگی به حد خطرناک خبر داد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه اگر آلودگی هوا به ۲۰۰ می‌رسید باید شهر تخلیه می‌شد، اظهارداشت: خوشبختانه با مدیریت مسئولان و همت مردم اندکی وضعیت هوا بهبود یافته است.

وی با اشاره به گسترش حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: باید به موازات کارهایی که صورت گرفته، حمل و نقل عمومی گسترش یابد و از فردا نیز لاین شمالی مترو راه اندازی خواهد شد و زمان استفاده از مترو به نصف کاهش می‌‌یابد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با تشکر از امام جمعه تبریز بابت ترویج فرهنگ استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی، تاکید داشت: باید در نوسازی تاکسی‌‌ها و خرید اتوبوس‌‌های برقی پیشرو باشیم، از شهرداری و شورای شهر نیز انتظار پیگیری داریم.

وی اذعان کرد: در بحث حوزه عمرانی و روگذر و زیر گذرها مشکلی نداریم و به سمت سخت افزاری بایست حرکت کنیم و طرح lez نشان داد که اگر روزی بخواهیم طرح زوج و فرد را اجرا نماییم، درصورت آماده بودن زیرساخت‌‌ها مشکلی پیش نخواهد آمد.

این مقام مسئول در خصوص نظارت بر مراکز معاینه فنی استان نیز گفت: از مراکز معاینه فنی‌‌های حاشیه شهر گزارش‌‌هایی می‌رسد که باید نظارت در آنها صورت بگیرد و نباید کیفیت را فدای سرعت کنیم.

وی عنوان کرد: واحدهای آلاینده‌‌ای اطراف شهر که وجود دارند و برای گرمایش تایر یا چوب‌‌های ام دی اف را می‌سوزانند و باید مانع آنان شد.

پورمهدی در پایان بیان داشت: باید قبول کنیم که باغات تبریز از بین رفته و ساخت و سازها افزایش یافته است و این آلودگی قابل پیش‌‌‌بینی و امروز شهرهایی مانند ارومیه نیز به دلیل آلودگی تعطیل شده‌‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.