کد خبر : 148792
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دسامبر 2017 - 12:08

هشدار به ۵ بیمارستان و کلینیک‌ پزشکی در آذربایجان‌شرقی

هشدار به ۵ بیمارستان و کلینیک‌ پزشکی در آذربایجان‌شرقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی بر بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی کلینیک‌های پزشکی تبریز تأکید کرد و گفت: ۵ بیمارستان و کلینیک‌ پزشکی در آذربایجان‌شرقی اخطار گرفت.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، رضا مسعودی‌فر در جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از جرائم علیه بهداشت عمومی با تأکید بر بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی اظهار داشت: هیئتی با حضور نماینده دادگستری، دادستان، محیط زیست، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی جهت نظارت و بازرسی از نحوه اقدام بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و مراکز جمع‌آوری زباله‌های پزشکی و نحوه کار مراکز امحاء زباله‌های پزشکی بازدید و گزارش آن را به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اعلام می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بیمارستان‌های خصوصی «شفا» و «نجات» تبریز (به دلیل کمبود فضای فیزیکی) و بیمارستان‌های هشترود، کلیبر و خداآفرین فاقد دستگاه بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی هستند ابراز داشت: کلینیک‌های پزشکی تبریز که فاقد دستگاه بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی‌اند، باید با عقد قرارداد با شرکت‌های موجود، نسبت به بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی اقدام کنند و در صورت خودداری کلینیک با اخذ دستور دادستانی پلمب می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اضافه کرد: مرکز بهداشت استان لیست مراکز عرضه مواد غذایی فاقد پروانه کسب را به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارائه کرده و معاونت پیشگیری نیز لیست مذکور را برای اقدام لازم به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال کرده است.

پیگیری مصوبات جلسه قبلی و بحث در پیرامون امنیت غذایی (تهدیدها و راهکارها)، طراحی نقشه راه استمرار برنامه در سال‌های آتی و گزارش مرکز بهداشت استان در رابطه با بهداشت حرفه‌ای از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.