کد خبر : 148777
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دسامبر 2017 - 10:47

هوای تبریز برای همه گروه‌های سنی ناسالم است

هوای تبریز برای همه گروه‌های سنی ناسالم است

نفس تبریز چند روزی است به شماره افتاده و نفس مردم این کلانشهر را هم تنگ کرده است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، هر چند بر اساس اعلام اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی شاخص کیفی هوای تبریز امروز اندکی کاهش یافته و به ۱۶۳ رسیده است اما همچنان برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

این شاخص در روز‌های گذشته حدود ۱۷۴ بود و به علت بالا بودن آلودگی هوا مدارس تبریز با تصمیم اعضای کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تبریز سه روز پشت سرهم تعطیل شد.

پیش‌بینی شده است آلودگی هوای کلانشهر تبریز تا چهارشنبه این هفته ادامه داشته باشد و در این روز با جریان یافتن هوا و بارش باران و برف از میزان آلودگی کاسته شده و هوا لطیف شود.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) نیز معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲٫۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.