کد خبر : 148615
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 دسامبر 2017 - 12:01

پیشرفت اقتصادی بدون توجه به تولید ممکن نیست/توسعه صادرات غیرنفتی موجب ایجاد امنیت می‌شود/رفع انحصار در فرآیندهای تولید و واردات از طریق اجرای نظام تعرفه‌ای

پیشرفت اقتصادی بدون توجه به تولید ممکن نیست/توسعه صادرات غیرنفتی موجب ایجاد امنیت می‌شود/رفع انحصار در فرآیندهای تولید و واردات از طریق اجرای نظام تعرفه‌ای

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی موجب ایجاد امنیت می‌شود، گفت: با افزایش صادرات میزان وابستگی به خارج کاهش می‌یابد و این نیز در ابعاد سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: در دنیای کنونی پیشرفت اقتصادی بدون توجه به تولید ممکن نیست زیرا راهی برای مقابله با توطئه‌ها و حفط انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته با اتکا به تولید داخلی و با اتکا به اقتصاد درون‌زا به اهداف خود رسیده‌اند،گفت: رسیدن به اقتصاد پایدار فقط هنگامی ممکن است که بنگاه‌های اقتصادی کالاهای خود را به بازار جهانی صادر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد:کشور ایران در موقعیتی قرار دارد که نیاز به مقاومت اقتصادی در برابر تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین سال بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند، ادامه داد: این اقتصاد مناسب‌ترین و کارآمدترین راهبرد برای حل مشکلات کشور است که در چارچوب آن صادرات غیرنفتی راهکار موثر و پایدار است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در ایران اهمیت صادرات توسعه صادرات غیرنفتی موجب افزایش تولید و اشتغال می‌شود زیرا اشتغال‌آفرینی اولویت نخست کشور است.

آل‌هاشم افزود:برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات اقتصاد را به حرکت درآورده و اشتغال را رونق می‌بخشد.

وی با تاکید به اینکه  توسعه صادرات غیرنفتی موجب ایجاد امنیت می‌شود، تصریح کرد:با افزایش صادرات میزان وابستگی به خارج کاهش می‌یابد و این نیز در ابعاد سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار است

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: باید ضمانت‌های لازم برای امنیت کشور را فراهم آورد و اسناد فرادستی از جمله برنامه‌های بلندمدت و میان مدت ناظر بر توسعه صادرات غیرنفتی را در نظر گرفت.

وی اذعان داشت:برای توسعه صادرات یک الزاماتی وجود دارد که باید آن الزامات را رعایت کنیم اولا باید فضای کار بهبود یافته و از حالت رکود خارج شود و ثانیا با ایجاد رقابت و شفافیت فسادزدایی و رانت‌زدایی شود.

امام جمعه تبریز در ادامه اتخاذ رویکرد برون‌گرایی همراه با درون‌گری را پراهمیت دانست و گفت:  توجه به سرمایه‌گذاری و افزایش در حوزه‌هایی که صادرات وجود نداشته و یا کم است، می‌تواند به رشد صادرات غیرنفتی کمک کرد.

وی افزود: تامین منابع مالی ارزان قیمت یکی دیگر از الزامات توسعه غیرنفتی است تا بتوانیم صادرات را توسعه دهیم.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: رفع انحصار در فرآیندهای تولید و واردات از طریق اجرای نظام تعرفه‌ای موثر از جمله دیگر الزامات است و با رعایت این الزامات می‌توان گام‌های مهمی در استقرار توسعه پایدار و مصون‌سازی در مقابل تهدیدات برداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.