کد خبر : 148612
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 دسامبر 2017 - 11:56

موثرترین روش‌ها برای التیام لب‌های خشک و ترک خورده

موثرترین روش‌ها برای التیام لب‌های خشک و ترک خورده

خشکی لب و ترک خوردن آن از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد در فصول سرد به آن دچار می‌شوند؛ خشک شدن لب‌ها، باعث زخمی و دردناک شدن آنها می‌شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، خشکی لب و ترک خوردن آن از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد در فصول سرد به آن دچار می‌شوند. خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها، باعث زخمی و دردناک شدن آنها می‌شود، همچنین ظاهر زشتی نیز به لب‌ها می‌دهد.

عوامل مختلفی سبب ترک خوردگی و خشکی لب‌ها می‌شوند که از جمله این عوامل می‌توان به تغییرات آب و هوایی، کمبود مایعات بدن، خشکی و آلودگی هوا، استعمال سیگار و مشروبات الکلی، مصرف لوازم آرایشی غیراستاندارد و بی‌کیفیت، سوء تغذیه ناشی از کمبود پروتئین‌ها و ویتامین B، استفاده از برخی دارو‌ها و بیماری‌هایی مانند تب اشاره کرد. در این مطلب گیاها‌نی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در بهبود خشکی لب‌ها دارند.

شکر

شکر نوعی نرم‌کننده طبیعی است که می‌تواند پوست‌های مرده روی لب را بردارد و باعث صافی و نرمی لب‌ها شود برای این منظور کمی شکر را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط و از آن خمیری تهیه کنید. این خمیر را به لب‌هایتان بزنید. سپس با انگشت روی آن بکشید تا سلول‌های مرده پوست کنده شوند. پس از چند دقیقه، لب‌هایتان را با آب گرم بشویید.

عسل

عسل مرطوب کننده‌ای عالی است و به درمان لب‌های ترک خورده کمک شایانی می‌کند؛ روزانه چند بار لب‌هایتان را با عسل ماساژ دهید. اگر عسل را با گلیسیرین مخلوط کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید.

موثرترین روش‌ها برای التیام لب‌های خشک و ترک خورده

 گلبرگ‌های گل سرخ

گلبرگ‌های گل سرخ محافظ خوبی برای لب‌ها هستند. برای استفاده از گلبرگ‌های گل سرخ، یک دسته از گلبرگ‌ها را در آب بریزید و خوب بشویید، سپس به مدت چند ساعت درون شیر یا گلیسیرین خیس و از آن خمیری تهیه کنید؛ این خمیر را شب‌ها قبل از خواب به لب‌هایتان بزنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل مرطوب کننده‌ای طبیعی است که می‌تواند لب‌های ترک خورده ناشی از سرما و هوای خشک را درمان کند؛ برای این منظور روزانه چند بار کمی روغن نارگیل خالص را به لب‌هایتان بزنید؛ همچنین می‌توانید از روغن زیتون یا خردل نیز استفاده کنید.

موثرترین روش‌ها برای التیام لب‌های خشک و ترک خورده

روغن کرچک

روزانه چند بار روغن کرچک را برای درمان ترک لب‌ها به لب‌هایتان بزنید؛ همچنین می‌توانید چند قطره لیموترش و گلیسیرین نیز به این روغن اضافه کنید سپس لب هایتان را با این مخلوط ماساژ دهید؛ پس از چند دقیقه با استفاده از پنبه و آب گرم، آن را بشویید و پاک کنید.

خامه

خامه یکی از مرطوب کننده‌های طبیعی است که با استفاده روزانه آن می‌توانید لب‌های نرم و مرطوبی داشته باشید؛ پس از هربار مصرف، لب‌هایتان را با آب گرم بشویید. خامه به درمان لب‌های خشک کمک شایانی می‌کند.

ژل آلوئه‌ورا

کمی ژل آلوئه‌ورا برای بهبود خشکی لب به لب‌هایتان بزنید.

موثرترین روش‌ها برای التیام لب‌های خشک و ترک خورده

آب

نوشیدن روزانه آب به مقدار کافی سبب حفظ رطوبت لب‌ها می‌شود.

خیار

قرار دادن ورقه‌ای نازک از خیار به روی لب‌ها، بهترین درمان برای لب‌های خشک و ترک خورده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.