کد خبر : 148579
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 دسامبر 2017 - 1:40

شبستر در خط مقدم بحران خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارد

شبستر در خط مقدم بحران خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارد

فرماندار شبستر گفت:این شهرستان در خط مقدم بحران و خطرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارد و با توجه به دورنمای آینده بخش کشاورزی بایستی تغییرات اساسی در الگوهای معیشتی روستاها داده شود.

به گزارش شبسترنیوز منصور طالب پور در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر با بیان اینکه این شهرستان در خط مقدم بحران و خطرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارد گفت:با توجه به دورنمای آینده بخش کشاورزی بایستی تغییرات اساسی در الگوهای معیشتی روستاها داده شود.

وی اظهار کرد:بالغ بر یک میلیارد تومان تسهیلات جهت راه اندازی مشاغل خانگی در سال ۹۶ به شهرستان شبستر تخصیص داده شده و علی رغم مشکلات و تنگناهای بودجه ای بسته های تسهیلاتی متنوع جهت کارآفرینی و اشتغال در نظر گرفته شده است و امیدواریم با عنایت به ظرفیت بالای اقتصادی در شهرستان بتوانیم به نحو احسن از این تسهیلات در جهت اشتغالزایی بهره ببریم.

فرماندار شبستر افزود: مبلغ ٨٧٣٣ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه و مبلغ ۴٣٢٠ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر به استان بدون برش شهرستانی تخصیص داده شده است.

طالب پور عنوان کرد:با توجه به مزیت های نسبی شهرها و روستا های شهرستان بر اساس سند تدبیر توسعه یکی از شاخصه های توفیق در اشتغال پایدار است ، برای مثال در شهر کوزه کنان با تزریق این تسهیلات می توان ارزش افزوده تولیدات سفال را بالا برده و اقتصاد خانوارها را تقویت نمود.

وی ادامه داد:تمامی دستگاههای اجرایی و دولتی جهت تحقق نهضت اشتغال در شهرستان بسیج شده اند و در کمترین زمان ممکن پرونده متقاضیان تکمیل و در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تصویب خواهد شد.

فرماندار شبستر با بیان اینکه دانشگاه ها ، شوراهای اسلامی ، دهیاران و… نقش مهمی در شناسایی سرمایه گذار و کارآفرینان علاقمند دارند تاکید کرد:ادارات و دستگاهای اجرایی باید فرایند صدور مجوز ها را کوتاه و اسان کنند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر ابراز کرد:روسای بانکهای عامل با توسل به دستورالعمل های بانک مرکزی ، ضمن اخذ مدارک قانونی فرآیند پرداخت تسهیلات با استفاده از تضامین متنوع را تسهیل خواهند نمود.

فرماندار شبستر در پایان با اشاره به روند تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر خاطرنشان کرد:مراحل نهایی تاسیس را با عضویت حداقل ۶۵۰ نفر طی می کند.

انتهای خبر/عادل شمالی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.