کد خبر : 148495
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 دسامبر 2017 - 10:21

ایران تمامیت ارضی خود را مدیون آذربایجانی‌ها است

ایران تمامیت ارضی خود را مدیون آذربایجانی‌ها است

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد کشور با اشاره به اینکه تبریز در تاریخ کشور جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: ایران تمامیت ارضی گذشته خود را به دلیل حکومت صفوی‌ها مدیون آذربایجانی‌ها است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه تبریز در تاریخ کشور جایگاه ویژه ای دارد اظهار کرد: ایران تمامیت ارضی گذشته خود را به دلیل حکومت صفوی‌ها مدیون آذربایجانی‌ها است.

وی با بیان اینکه ایران بعد از اسلام در ایام صفوی ایران شد افزود: والا افراد و حاکمان قبل از آن مدعی ایران نبودند لذا بعد از صفویه همه سر سفره صفویه نشسته‌اند چراکه هویت ایران در این دوره باز تعریف شده است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد کشور با تاکید بر اینکه در تاریخ آذربایجان، صفویه با حکومت خود، هویت ایرانی و اسلام اهل بیتی و ید واحد اقوام ایرانی را احیا کرد گفت: در خیلی از اوقات این کشور اشغال بود که با وحدت و اتحاد، ایران دوباره ایران شد ولی وقتی کشور عثمانی اشغال شد، بعد از آن به ۳۰ کشور تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان در دوران سلطان محمد خدابنده در دست عثمانی بود که شاه عباس آمد آزاد کند، دید مردم تبریز خودشان آزاد کردند تصریح کرد: تعبیر درستی است که آذربایجان سر ایران است و دروازه ایران به غرب و اروپا است.

ولایتی با بیان اینکه بزرگان زیادی از این خطه برخاستند که ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند گفت: علامه طباطبایی، علامه امینی، شهریار، آیت الله خامنه‌ای، علامه جعفری گوهرهای نابی است که تاریخ به روی خود نمونه‌های آن را ندیده است.

وی تاکید کرد: آذربایجان همین حالا هم استوانه است و موقعیت حساس منطقه است و باید توجه به این منطقه بیش از پیش باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.