کد خبر : 148356
تاریخ انتشار : شنبه 9 دسامبر 2017 - 11:40

خروش مردم افغانستان در حمایت از قدس؛ درخواست برای قطع روابط با آمریکا + تصاویر

خروش مردم افغانستان در حمایت از قدس؛ درخواست برای قطع روابط با آمریکا + تصاویر

شهروندان افغانستان در اعتراض به اقدام اخیر ترامپ درباره قدس شریف در ولایات این کشور با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» دست به تظاهرات زده و خواستار قطع روابط با واشنگتن شدند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اسرائیل خشم مسلمانان جهان را بر انگیخته است.

این اقدام ترامپ محکومیت مقامات افغان، احزاب و جریان‌های سیاسی و همچنین اعتراضات مردمی را نیز در پی داشت، به گونه‌ای که نظامیان آمریکایی را به حالت آماده باش در این کشور درآورده است.

مردم افغانستان در بسیاری از ولایات این کشور با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «قدس خط قرمز مسلمانان است» تظاهرات کردند.

مردم کابل نیز پس از نماز جمعه با پلاکاردهایی که در دست داشتند شعار دادند که قدس پایتخت فلسطین است نه پایتخت رژیم صهیونیستی و ما تا آخرین نفس از مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد.

تظاهرات کنندگان با شعارهای خود تأکید کردند قدس هرگز پایتخت رژیم صهیونیستی نخواهد شد و ترامپ و سران صهیونیسم این آرزو را به گور خواهند برد.

مردم ولایت پنجشیر نیز در واکنش به این موضوع تظاهرات برگزار کردند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.


در ولایت‌های هرات و نیمروز در غرب افغانستان نیز نمازگزاران پس از ادای نماز جمعه دست به تظاهرات گسترده مردمی زدند و این اقدام رئیس جمهور آمریکا را اقدامی بی جا و نقض قوانین بین‌المللی دانستند که هرگز موفق نخواهد شد.

همچنین مردم ولایت تخار نیز با برگزاری تظاهراتی در مرکز این ولایت همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند و بر لزوم حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اینکه قدس شریق پایتخت فلسطین است تاکید کردند.

مردم متدین افغانستان در شرق این کشور نیز دست به تظاهرات گسترده زده و انزجار خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام کردند.

مسلمانان افغانستان در شهر «گردیز» مرکز ولایت پکتیا نیز در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف پرچم این کشور را به آتش کشیده و همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

در ولایت بغلان نیز تظاهرات گسترده‌ در حمایت از ملت مظلوم فلسطین با حضور هزاران نفر در مرکز این ولایت برگزار شد و مردم شعار «مرگ بر آمریکا» و«توطئه یهودی سازی قدس موفق نخواهد شد» را سر دادند.

همچنین در خطبه‌های نماز جمعه در سراسر این کشور علما در محکومیت این اقدام آمریکا و حمایت از ملت مظلوم فلسطین سخنرانی کردند.

این در حالی است که با وجود تهدیدات امنیتی مردم افغانستان باز هم در سراسر این کشور دست به تظاهرات زدند و در تظاهرات کابل نمایندگان پارلمان، اساتید دانشگاه و فعالان مدنی نیز حضور داشتند.

مقامات افغانستان، احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان نیز اقدام رئیس جمهور آمریکا را نادرست خوانده و خواستار تجدید نظر در این مورد شده‌اند.

«عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان گفته بود که ملت و دولت این کشور قدس شریف را تنها به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت می‌شناسد و افغانستان هرگز تصمیم ترامپ در این موضوع را نخواهد پذیرفت.

«صبغت الله مجددی» رئیس شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان نیز در واکنش به تصمیم ترامپ برای اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آن را  تجاوز به رسوم و عقاید مسلمانان دانست.

همچنین برخی مقامات از جمله «مولوی مختار مفلح» مشاور ریاست اجرایی دولت افغانستان تصریح کرد که جوانان مسلمان پاسخ این اقدام آمریکا را در افغانستان خواهند داد.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.