کد خبر : 148245
تاریخ انتشار : جمعه 8 دسامبر 2017 - 12:01

تظاهرات هزاران نفر در شیکاگو در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس

تظاهرات هزاران نفر در شیکاگو در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس

هزاران نفر در ایالت شیکاگوی آمریکا تظاهراتی را برگزار کردند تا مخالفت و اعتراض خود را نسبت به تصمیم اخیر دونالد ترامپ درباره قدس اشغالی اعلام کنند.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تصمیمی جنجالی، شهر بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است، شب گذشته هزاران نفر در ایالت شیکاگوی آمریکا دست به تظاهرات زدند و مخالفت خود را با این تصمیم ترامپ اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان پرچم بزرگ فلسطین را حمل می کردند و پارچه نوشته هایی داشتند که روی آن نوشته شده بود: بیت المقدس خط قرمز است، آمریکا و اسرائیل، دست خود را از بیت المقدس بیرون بکشید، رژیم ترامپ و پنس باید برود.

پس از چند سخنرانی، تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی در حمایت از آزادی فلسطین تاکید کردند که بیت المقدس پایتخت فلسطین است نه اسرائیل و دونالد ترامپ باید از قدرت کنار برود.

علی رغم سرمای شدید هوا، تظاهرات کنندگان ساعت ها در خیابان های شهر تظاهرات کردند تا در نهایت به کنسولگری اسرائیل رسیدند. این تظاهرات که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، بدون حادثه خاصی به پایان رسیده است.

ترامپ چهارشنبه شب، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و از صدور دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس خبر داد.

این تصمیم ترامپ در شرایطی اتخاذ شد مقامات کشورهای مختلف درباره تشدید تنش در منطقه و جهان در پی اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داده‌‌ بودند

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.