کد خبر : 147847
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دسامبر 2017 - 11:06

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به موج جدید “وبا” در یمن

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به موج جدید “وبا” در یمن

سازمان بهداشت جهانی نسبت به احتمال موج جدید بیماری وبا در یمن هشدار داده است.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که حملات ائتلاف به‌رهبری عربستان سعودی موجب محاصره یمن شده و بسیاری از بیمارستان‌ها دسترسی کافی به برق و سوخت مورد نیاز خود را ندارند و امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای غیرنظامیان به‌خصوص کودکانی که از گرسنگی رنج می‌برند، وجود ندارد، سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطر شیوع موج جدیدی از بیماری وبا هشدار داده است.

دکتر “نویو زاگاریا” نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن در سخنانی تأکید کرد: بیش از ۱۶ درصد کودکان یمنی زیر ۵ سال از سوء تغذیه رنج می‌برند. ۵٫۲ درصد کودکان یمنی با شرایط بسیار خطرناکی روبه‌رو هستند و زندگی آنها به خطر افتاده و این مشکل روز به روز بیشتر می‌شود.

حدود ۹۶۰ هزار یمنی مظنون به ابتلا به بیماری وبا هستند و تاکنون ۲۲۱۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. این بیماری از آوریل امسال همه‌گیر شده است. کودکان حدود یک‌سوم مبتلایان به این بیماری را تشکیل می‌دهند.

زاگاریا تصریح کرد: گرچه تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری وبا طی هفته‌های اخیر با کاهش روبه‌رو شده است ولی ۳۵ منطقه در یمن همچنان در معرض این بیماری قرار دارند.

بدتر شدن اوضاع اقتصادی و عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم موجب تشدید بحران انسانی در یمن شده است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری با مقام‌های محلی در یمن است تا مناطق پرخطر ناشی از همه‌گیرشدن بیماری وبا را شناسایی کند. یک کشتی حامل ۳۵ تن تجهیزات پزشکی و دارویی که هفته‌ها در بندر حدیده منتظر تخلیه محموله بود، به‌سوی عدن تغییر مسیر داده است.

این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت: ما منتظریم و امیدواریم که شرایط محاصره هرچه زودتر حل‌وفصل شود.

سازمان ملل روز جمعه از ائتلاف سعودی خواست تا محاصره یمن را به‌طور کامل پایان دهد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف‌ها در یمن خواست که حملات هوایی و زمینی در این کشور را متوقف کنند.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش گفت: دبیرکل سازمان ملل از تشدید درگیری‌ها و حملات هوایی در صنعا و مناطق دیگر یمن طی روزهای گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شده، نگران است.

زاگاریا نیز افزود: سازمان بهداشت جهانی از ۱۳۰ بیمارستان در سراسر یمن پشتیبانی می‌کند و سوخت، آب، اکسیژن، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز آنها را تأمین می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.