کد خبر : 147809
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دسامبر 2017 - 12:11

مشاور امنیت ملی ترامپ: احتمال بروز جنگ با کره شمالی هر روز بیشتر می‌شود

مشاور امنیت ملی ترامپ: احتمال بروز جنگ با کره شمالی هر روز بیشتر می‌شود

«هربرت مک مستر» مدعی شد دولت کره شمالی بزرگترین تهدید بالقوه برای آمریکاست و احتمال تقابل نظامی میان دو کشور وجود داد.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین؛ «هربرت مک مستر»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، در مجمع دفاع ملی ریگان مدعی شد: هر روز که می‌گذرد احتمال بروز یک جنگ نظامی میان آمریکا و کره شمالی افزایش می‌یابد. کره شمالی هم اکنون بزرگترین تهدید بالقوه آمریکا است.

مک مستر در ادامه اظهاراتش گفت: فکر می‌کنم تهدیدها هر روز بیشتر می‌شود و این بدان معناست که ما در یک تقابل تمام عیار به سر می‌بریم، تقابلی که در نهایت می‌تواند به حل مشکل موجود کمک کند.

زمانی که از مک مستر راجع به جدیدترین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در هفته گذشته، سوال پرسیده شد، او پاسخ داد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به نابودی و انهدام هسته‌ای پیونگ یانگ متعهد شده است. به عقیده مک مستر، چین می‌تواند با تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی، این کشور را برای کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای تحت فشار قرار دهد؛ زیرا پکن قدرت و نفوذ اقتصادی گسترده‌ای بر پیونگ یانگ دارد.

او در ادامه مدعی شد: راه‌های دیگری به غیر از تقابل نظامی برای حل مشکل کره شمالی وجود دارد؛ اما گزینه مسلحانه بیش از سایرین در معرض وقوع است؛ زیرا «کیم جونگ اون» هر روز به آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و فرصت چندانی برایمان باقی نمانده است. ما از چین خواستیم کاری را به نفع ما یا کشور‌های دیگر است، انجام ندهد. ما از آن‌ها خواستیم به نفع اولویت‌های کشور خودشان عمل کنند و معتقد هستیم این به نفع چین است تا هرچه سریع‌تر بر سطح اقدامات خود اضافه کند.

مک مستر در ادامه گفت: چین باید مانع از واردات نفت به کره شمالی شود. آن‌ها نمی‌توانند موشکی پرتاب کنند در حالی که سوختی ندارند. من و  ترامپ ۱۰۰ درصد معتقد هستیم موضوع قطع واردات نفتی به کره شمالی باید در اولویت قرار بگیرد.

کیم جونگ اون پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک هوسانگ ۱۵ در روز چهارشنبه، به کارخانه تولید تایر‌های عظیم الجثه رفت و از کارگران آن به دلیل ساخت تایر خودرو‌های حمل کننده موشک‌های قاره پیمای کره شمالی تشکر کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.