کد خبر : 147762
تاریخ انتشار : شنبه 2 دسامبر 2017 - 23:33

توسعه ی مدارس خاص،موجب کاهش کیفیت آموزش در مدارس عادی می شود

توسعه ی مدارس خاص،موجب کاهش کیفیت آموزش در مدارس عادی می شود

فرماندار شبستر گفت:توسعه ی مدارس خاص ، باعث کاهش کیفیت آموزش در مدارس عادی می شود و با توجه به اینکه تنها ۵ درصد دانش آموزان منطقه از ضریب هوشی بالا برخوردارند ولی ۱۲ درصد از آنها در مدارس خاص تحصیل می کنند که این در آینده مشکلاتی را برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالبپور در جلسه شورای آموزش و پرورش شبستر ضمن تبریک هفته وحدت گفت: ما نباید تمام توجه خود را به مدارس خاص معطوف کنیم و بایستی عدالت آموزشی را در تمامی مدارس سطح منطقه پیاده کنیم.

فرماندار شبستر با اشاره به مضرات و معایب توسعه ی مدارس خاص افزود: توسعه ی مدارس خاص ، باعث کاهش کیفیت آموزش در مدارس عادی می شود و با توجه به اینکه تنها ۵ درصد دانش آموزان منطقه از ضریب هوشی بالا برخوردارند ولی ۱۲ درصد از آنها در مدارس خاص تحصیل می کنند که این در آینده مشکلاتی را برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه به هم ریختن توازن و آمار دانش آموزان ، تحریک مهاجرت جمعیت از روستا به شهر و پایین آمدن کیفیت آموزش در مدارس عادی را از دیگر معایب توسعه ی مدارس خاص برشمرد.

 ابوالفضل اکرمی مدیر آموزش و پرورش منطقه شبستر نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت برنامه های پرورشی گفت: امور تربیتی، سکان‌دار برنامه‌های پرورشی با محوریت تربیت دینی در مدارس است .

وی اظهار کرد: امروز بر مبنای آنچه که در سند تحول منظور شده برنامه‌های تربیتی و فرهنگی بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و به جرأت می‌توان گفت که بخش اعظم سند تحول بنیادین، رویکرد فرهنگی تربیتی دارد و شاه بیت سند تحول آموزش و پرورش، فرهنگی و تربیتی است.

اکرمی با بیان اینکه تمام سیاست‌های کلی آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین برنامه ریزی شده است عنوان کرد: به مدیران مدارس تاکید کرده‌ایم، سند تحول بنیادین که مورد تأیید مقام معظم رهبری است باید محور و مبنای فعالیتهای مدارس باشد و مدیران نباید خارج از این سند برنامه اجرا کنند.

مدیر آموزش و پرورش شبستر با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و برنامه محوری اظهار کرد:  برنامه ریزی یکی از اصول مهم در پیشرفت جوامع و افراد می‌باشد و مدیران مدارس باید برنامه‌های خود را با جدیت و صمیمیت تمام دنبال کنند که این می‌تواند یکی از مصداق‌های برنامه محوری باشد.

اکرمی با اشاره به عملکرد اداره آموزش و پرورش در ماه‌های اخیر عنوان کرد: همزمان با هفته پدافند غیرعامل برنامه‌هایی در راستایی افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدان و اقدامات خصمانه دشمن در سطح آموزش و پرورش  منطقه شبستر برگزار شد.
وی با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس افزود: انتقال مفاهیم دوران جنگ و فرهنگ به ویژه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در زمان کنونی امری بسیار واجب و مهم است و در این راستا دانش آموزان دختر و پسر از منطقه شبستر به مناطق جنگی شمال غرب کشور اعزام شده و از این مناطق بازدید کردند.

مدیر آموزش و پرورش شبستر با تقدیر از همت خیرین در احداث مدارس اعلام کرد: اخیراً تفاهم نامه احداث مدرسه ۶ کلاسه ارشاد روستای کافی الملک توسط خیر مدرسه ساز محمدصادق ابراهیمی کافی الملک به امضا رسید.

وی ادامه داد: مدرسه شش کلاسه‌ای نیز در روستای ساربانقلی از سوی بانک سپه احداث می‌شود و در این راستا تفاهم نامه بسته شده است و همچنین با توجه به اینکه مدرسه نوربخش شبستر تخریبی اعلام شده توسط خیری احداث می‌شود.

اکرمی با اشاره به طرح‌های تکمیل شده افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر مدرسه ۱۲ کلاسه ابتدایی که توسط خیر مدرسه ساز زینالی احداث شده و نماز خانه ۵ مدرسه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه  شعار «مدرسه؛ کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق» شعار اصلی و محور برنامه‌های شورای آموزش و پرورش استان است گفت: همه مدیران آموزش و پرورش و فرهنگیان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

مدیر آموزش و پرورش شبستر با تقدیر از مشارکت فرهنگیان در موضوع کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیش از ۴ میلیون تومان پول نقد و ۸۶ تخته پتو و اقلام مختلف پوشاکی و مواد غذایی جمع آوری شده و به مناطق زلزله زده ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.