کد خبر : 147650
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 نوامبر 2017 - 9:39

رشته‌های قدیمی دانشگاه‌ها به تنهایی جوابگوی نیازهای جامعه نیست

رشته‌های قدیمی دانشگاه‌ها به تنهایی جوابگوی نیازهای جامعه نیست

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به پیشرفت‌های بدون وقفه تکنولوژی و فناوری‌های نو دیگر رشته‌های قدیمی دانشگاه‌ها به تنهایی جوابگوی نیازهای جامعه نیست چرا که با ورود علم جدید نیاز به احصای شغل‌های جدید و مورد نیاز جامعه است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت کارآفرینی اظهار کرد: کارآفرینی خود یک هنر بوده و استعدادهای خاص خود را می‌طلبد و ما نباید از همگان انتظار داشته باشیم تا همه با آموزش‌های دانشگاهی تبدیل به یک کارآفرین شوند ولی باید در این راستا تمام تلاش خود را داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت نیروهای متخصص قابل کتمان نیست ولی با توجه به پیشرفت‌های بدون وقفه تکنولوژی و فناوری‌های نو دیگر رشته‌های قدیمی دانشگاه‌ها به تنهایی جوابگوی نیازهای جامعه نیست؛ چرا که با ورود علم جدید نیاز به احصای شغل‌های جدید و مورد نیاز جامعه است.

وی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربرد استان این است که در احصای شغل‌های مورد نیاز جامعه و رشته‌های منطبق با تکنولوژی جدید پیش‌قدم شده و با برنامه ریزی‌های دقیق و تأسیس رشته‌های جدید به اشتغال و مهارت آموزی استان کمک نماید.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: در دانشگاه‌ها باید به حوزه خدمات و رشته‌های مربوط به آن دقت بیشتری شود؛ هم چنین با توجه به نقش بی بدیل فناوری اطلاعات و حوزه IT این موارد باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: برای نیل به اهداف باید علم و عمل را همراه هم داشته باشیم و با توجه به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکی از متولیان ترویج و توسعه کارآفرینی در کشور این دانشگاه است و باید با تشکیل کمیته‌های تخصصی متشکل از اساتید خبره و متبحر و آموزش دانشجویان مهارتی برای رسیدن به این هدف، اقدامات جدی انجام دهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.