کد خبر : 147327
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 نوامبر 2017 - 0:49

جاده شبستر_تسوج از مشکلات اساسی شهرستان شبستر است

جاده شبستر_تسوج از مشکلات اساسی شهرستان شبستر است

وضعیت جاده شبستر تسوج از مشکلات اساسی شهرستان شبستر است که امیدواریم با تزریق اعتبار برای احداث بزرگراه، این معضل اساسی را برطرف کنیم.

به گزارش شبسترنیوز، منصور طالب پور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان شبستر هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت اسلامی را تبریک گفت.

وی با تقدیر از سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان شبستر اظهار داشت: این شهرستان با جمعیت بالغ بر ۱۳۵ هزار در سرشماری سال ۹۵ یک و نیم درصد نسبت به سال ۹۰ نرخ رشد داشته است.

فرماندار شبستر با بیان اینکه میزان بیکاری در این شهرستان ۵.۵ است افزود: شهرستان شبستر با این نرخ پایین‌ترین رتبه را داشته که این حاصل تلاش مدیران، فعالان اقتصادی و همراهی مردم است

وی با تقدیر از کارآفرینان این شهرستان به جهت توسعه اشتغال عنوان کرد: تعداد ۸ شهرک صنعتی و ۴۲۰ واحد تولیدی دارای بهره برداری در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

فرماندار شبستر با اشاره به رتبه اول شهرستان شبستر در در تولیدات میوه هسته دار عنوان کرد: ۱۲۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان در حال فعالیت هستند و همچنین در حوزه تولید شیرینی و شکلات نیز این شهرستان در سطح کشور به عنوان قطب شناخته می‌شود.

طالب پور  با اشاره به سند تدبیر و توسعه شهرستان شبستر بیان کرد: توسعه ظرفیت سرمایه گذاری. اصلاح الگوی کشت و ترویج شیوه‌های نوین آبیاری و
توسعه گردشگری در شهرستان از مهم‌ترین محورهای سند تدبیر و توسعه شهرستان شبستر است و در برخی از این‌ها کارهایی انجام شده است.

وی با اشاره به میزان جذب تسهیلات رونق تولید سال ۹۵ در شهرستان شبستر گفت: واحدهای تولیدی شهرستان شبستر از نظر میزان جذب تسهیلات رونق تولید در طول سال ۹۵ رتبه سوم را کسب کرده‌اند.

فرماندار شبستر با بیان اینکه کارآفرینان در شهرستان شبستر آماده سرمایه گذاری هستند تصریح کرد: مشکلاتی پیش رو هست که اگر حل شود شاهد اشتغال‌زایی بیشتر خواهیم شد.
طالب پور تاکید کرد: شهرستان شبستر به دلیل خشکسالی‌های متوالی و خصوصاً سال‌های اخیر نیازمند تغییر الگوی معیشت در سطح روستاهاست و باید در راه اندازی صنایع تبدیلی و کارگاه‌های کوچک اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه صنعت شهرستان شبستر افزود:مهم‌ترین درخواست، تحویل زمین برای راه اندازی دومین فاز شهرک صنعتی شبستر است و در صورت تحویل زمین، سرمایه گذاران ماده راه اندازی واحدهای تولیدی در این شهرک هستند.

طالب پور با تقدیر نماینده مردم شبستر در مجلس به دلیل تلاش در جهت تصویب فاینانس انتقال آب ارس به دشت شبستر اظهار داشت: با توجه به خشکسالی که در این شهرستان اتفاق افتاده امیدوار به انتقال آب ارس به دشت شبستر برای نجات بخش آب شرب و صنعت شهرستان شبستر هستیم.

فرماندار شبستر با اشاره به نواقصات جاده صوفیان به شبستر ابراز داشت: با هزینه‌های کم می‌توان این نواقص را برطرف کرد و همچنین وضعیت جاده شبستر تسوج از مشکلات اساسی است که امیدواریم با تزریق اعتبار برای احداث بزرگراه این معضل اساسی را برطرف کنیم.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.