کد خبر : 147045
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 نوامبر 2017 - 11:16

صادرات محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به ‌چین و مالزی

صادرات محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به ‌چین و مالزی

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان آذربایجان شرقی گفت: محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به کشورهای همچون چین، مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، حسن وحدتیان‌فر با اشاره به اینکه اتحادیه زنبورداران استان که در سال ۱۳۷۳ تشکیل شد اظهار کرد: در همان آغاز راکد مانده و در نهایت سال ۱۳۸۳ احیا گردید و اینک دارای ۱۷ شرکت تعاونی زنبورداری شهرستانی و تعداد ۱۱۰۰۰ نفر شاغل در این عرصه است.

وی ضمن اشاره به فعالیت بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار کلونی زنبور عسل در استان افزود: هدف اتحادیه در وهله اول تثبیت اشتغال فعالین این عرصه و در صورت امکان توسعه این صنعت است.

وحدتیان‌فر گفت: علی رغم اینکه بر اساس ماده ۵ اساسنامه اتحادیه باید فعالیت در بحث بسته بندی، بازاریابی و فروش  عسل و فرآورده‌های آن در اولویت باشد و بنا داریم با جدیت این امر را پیش ببریم.

وی افزود: هم اینک حدود ۸ کارگاه و کارخانه بسته بندی عسل و کارگاه‌های موم آج کنی در استان فعالیت دارند و اخیراً محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به کشورهای همچون چین، مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی زنبورداران استان همچنین از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم عسل استان توسط این اتحادیه در رویداد تبریز ۲۰۱۸  خبر داد.

وحدتیان فر با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنوف مختلف از جمله زنبورداران گفت: سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی پشتیبانی بسیار خوبی از برگزاری دوره‌های آموزشی دارد و با حضور مهندس غفاری در مدیریت این سازمان شاهد افزایش تعامل اتحادیه و سازمان تعاون روستایی هستیم و امید داریم با عملیاتی شدن این آموزش‌ها در زنبورستان‌های استان شاهد افزایش کمیت و کیفیت این محصول باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.