کد خبر : 146883
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 نوامبر 2017 - 1:41

یک مغازه در راسته بازار شبستر دچار آتش سوزی شد+تصاویر

یک مغازه در راسته بازار شبستر دچار آتش سوزی شد+تصاویر

شهردار شهر شبستر گفت: یک مغازه کفش فروشی در راسته بازار شبستر حوالی ساعت ۱۸ روز شنبه دچار آتش سوزی شد.

 

به گزارش شبسترنیوز، عصر شنبه حوالی ساعت ۱۸ ، آتش سوزی یک مغازه کفش فروشی در راسته بازار شهر شبستر اجناس داخل مغازه را خاکستر کرده و به بخشی از سیم‌های برق راسته بازار خسارت وارد کرد.
شهردار شبستر در گفتگو با خبرنگار شبسترنیوز در مورد چگونگی مهار آتش و علت آتش سوزی مغازه کفش فروشی امامی گفت: در ساعت  ۱۸٫۱۵ دقیقه طی تماسی که از طرف مردم شد مأموران آتش نشانی شبستر بلافاصله برای مهار آتش به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: دو دستگاه ماشین آتش نشانی حهت مامویت اعزام شدند که با توجه به راه بندان بودن خیابان‌های شبستر و بخصوص میدان نماز با تاخیر به محل حادثه رسیدند که این مدت از زمان حرکت تا محل آتش سوزی ۲۵ دقیقه طول کشید و در این مدت نیز مردم و عوامل نیروهای خدماتی شهرداری در مهار و کم نمودن زبانه‌های آتش نقش مهمی داشتند.

شهردار شبستر افزود: بنده خودم همراه با پرسنل شهرداری و شورای شهر همراه نیروی انتظامی از اولین ساعات در محل حاضر بودیم ولی باید توجه کرد که برخی از مردم به عنوان تماشاچی در محل بودند که مانع مهار سریع آتش می‌شدند که باید در این‌گونه موارد اجازه دهند تا مأمورین کار خود را انجام دهند.

موسویان با تقدیر از بازاریان راسته بازار شبستر به جهت همکاری در مهار آتش سوزی تصریح کرد: عمده عاملی که باعث شعله‌ور شدن آتش در مغازه شده ،استفاده از اجاق گاز زمینی و همچنین عدم توانایی و مهارت استفاده از کپسول آتش نشانی است .

وی ادامه داد:اگر مردم به بحث مهارت استفاده از کپسول آتش نشانی توجه کرده و آموزش‌های لازم را در این راستا ببینند ،هرگز شاهد این‌گونه حوادث ناگوار نخواهیم بود و خوشبختانه این حادثه غیر از تلفات مالی به یک مغازه تلفات جانی نداشت.

جانشین نیروی انتظامی شهرستان شبستر نیز در گفتگو با خبرنگار شبسترنیوز گفت:مأمورین نیروی انتظامی نیز در اولین فرصت برای تأمین امنیت و مسیر گشایی دست بکار شده و فرصت را برای مهار آتش برای آتش نشانان فراهم ساختند.

سرهنگ بابایی اظهار داشت: در این‌گونه حوادث توصیه می‌کنیم مردم ضمن هوشیاری کامل فرصت را از برخی فرصت طلبان گرفته و اجازه دهند آنان که در امر مهار آتش مهارت دارند و آتش نشانان کار خود را انجام دهند.

جانشین نیروی انتظامی شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: در این‌گونه حوادث باید از گرفتن عکس و ارسال تصاویر از طریق تلگرام به فضای مجازی و یا ارسال مطالب کذب خودداری کرده و از تجمع در محل آتش سوزی خود داری شود که احتمال شعله‌ور شدن مجدد آتش و انفجار آتش در این‌گونه موارد وجود داشته و تجربه این را نشان داده که برخی از مردم با این‌گونه موارد آسیب دیده‌اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ع.ر.اش... یکشنبه , 19 نوامبر 2017 - 9:29

خدا به صاحب مغازه قدرت تحمل (هم مادی و هم معنوی) بده. حضور اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم جای تقدیر داره و می تونه تسکینی بر درد صاحب مغازه باشه. ممنونم آقای امجدی و ممنونم سید بزرگوار.

بیک بابا یکشنبه , 19 نوامبر 2017 - 9:55

به آینده خیلی خوشبین شدم با این ۴۵ دقیقه زمان برای رسیدن آتش نشانی به محل . خدا سرعت و مدیریت مدیران شبستر چند چندان کند که در یک واقعه ساده این همه مدیریت کردند ، ببین اگر خدای ناکرده بحرانی پیش بیاد چه می کنند