کد خبر : 146625
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 نوامبر 2017 - 11:51

استان آذربایجان شرقی رتبه نخست رسیدگی به پرونده‌های سایبری را کسب کرد

استان آذربایجان شرقی رتبه نخست رسیدگی به پرونده‌های سایبری را کسب کرد

رئیس پلیس فتای استان اذربایجان شرقی گفت:پلیس فتای استان توانست با کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های سایبری توانست رتبه نخست رسیدگی کشوری را کسب کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، سرهنگ محسن  محمودی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران ،از کسب رتبه نخست کشوری پلیس فتای استان در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های سایبری خبرداد.

وی با اشاره به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های سایبری در این استان ،تصریح کرد:با تلاش ماموران پلیس فتا توانستیم زمان رسیدگی به پرونده‌های سایبری را از ۳۷ روز به ۱۴ روز کاری کاهش دهیم که نسبت به میانگین کشوری رتبه نخست را در رسیدگی سریع به پرونده‌ها را کسب کردیم .

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به کاهش یک درصدی تخلفات فضای مجازی در این استان ،افزود:از ابتدای سال تا کنون کشفیات جرائم سایبری و فضای مجازی در این استان ۱۰۳ درصد افزایش داشته است که به همت پرسنل تلاشگر پلیس فتا در آیت استان محقق شده است.

محمودی ،تصریح کرد:با تلاش شبانه روزی پلیس فتای استان باند بزرک قماربازی ،ربایندگان کودک و سه باند بزرگ مدلینگ امسال کشف و منهدم شده‌اند.

رئیس پلیس فتا در ادامه افزود:عمده‌ترین جرائم در حوزه سایبری بر اساس آمار پرونده‌های تشکیل شده در این استان ،نشر اکاذیب ،برداشت‌های اینترنتی و مزاحمت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد:پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی مستلزم هوشیاری ،آگاهسازی و نیز ورود دستگاه‌های متولی امر در این زمینه است.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری و آگاهی مردم در مقابله با تهدیدهای فضای مجازی ،اظهارکرد:با هوشیاری و آگاهی از خطرات موجود در فضای مجازی یکی از مواردی است که باید توسط رسانه‌های گروهی برای خانواده‌ها و افراد در جامعه نهادینه شود.

پلیس فتای استان آذربایجان شرقی توانست امسال با کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های سایبری رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.