کد خبر : 146515
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 نوامبر 2017 - 12:06

۱۰ هزار تن انبار سرد تعطیل در آذربایجان شرقی احیا شد

۱۰ هزار تن انبار سرد تعطیل در آذربایجان شرقی احیا شد

مدیرکل سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی از احیا بیش از ۱۰ هزار تن انبار سرد تعطیل در این استان خبر داد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی، حسین غفاری اظهار کرد: هدف سازمان تعاون روستایی کمک به کشاورزان است تا ضمن برطرف کردن ضررهای احتمالی بتوانند به منافع بهتر و بیشتری دست یابند و در این راستا شرکت‌های تعاون روستایی و سایر شرکت‌های مرتبط نقش به‌سزایی دارند.

وی با بیان اینکه این سازمان از حدود ۱۵ هزار تن انبار سرد تعطیل در استان توانسته است بیش از ۱۰ هزار تن را احیا کند تصریح کرد: خرید و ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های مهم سازمان تعاون روستایی بوده که طبق ابلاغیه‌های دولت انجام می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی در ادامه از ارائه تسهیلات دولت در قالب صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی انواع طرح‌های تولیدی خبر داد و گفت: سازمان تعاون روستای آذربایجان شرقی جهت جذب اعتبار حدود ۱۱۷۰ میلیارد ریال برای حدود ۱۴۰ طرح پیشنهادی اعلام آمادگی کرده که طرح‌هایی از جمله توسعه تولید عسل، کارگاه تولید کندوی زنبور عسل، تولید پنیر و چند طرح دیگر برای شهرستان هریس ثبت شده است.

غفاری با اشاره به اولویت‌های حمایتی دولت از کشاورزان از افزایش خرید تضمینی وش پنبه از پنبه‌کاران استان خبر داد و ابراز کرد: از نیمه مهرماه سال جاری تاکنون خرید تضمینی وش پنبه در استان به بیش از ۱۰۰۰ تن رسیده است که تا پایان دی ماه نیز ادامه دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال بذر اصلاح شده پنبه توسط سازمان تعاون روستایی تهیه و در اختیار کشاورزان قرار داده شده لذا راندمان برداشت به حداقل ۴ تن در هکتار رسیده و نسبت به مشابه سال قبل افزایش بسیار قابل توجهی داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.