کد خبر : 146266
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 نوامبر 2017 - 11:53

بار مالی ۵۸۰ میلیارد تومانی سیاست‌های ۶۰ سال گذشته صندوق تامین اجتماعی است

بار مالی ۵۸۰ میلیارد تومانی سیاست‌های ۶۰ سال گذشته صندوق تامین اجتماعی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سن بازنشستگی به ۴۵ سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است ما به جهاتی حرکت کردیم که بدهی‌های انباشته به صندوق‌ها تحمیل شده و ۶۰ سال سیاست‌های صندوق تامین اجتماعی حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی ربیعی در نشست مشترک اعضای کارگروه تخصصی اشتغال، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعاون‌گران، خیرین بهزیستی و فرمانداران استان اظهار داشت: وزارتخانه ما رابطه وسیعی با مردم دارد و ما در معرض مطالبات مختلف مردم هستیم و ما با ملموس‌ترین مسائل زندگی مردم ارتباط داریم.

ربیعی افزود: ما باید سیاست‌های رفاهی صندوق را از ارائه صدقه و وام‌های بلاعوض به توانمندسازی و استفاده از پتانسیل‌های جامعه هدف تغییر دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای پیشی گرفتن میزان عرضه بر تقاضای کار افزود: در دنیا بر روی این مسئله بنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت می‌گیرد اما در کشور ما این مسئله در سال‌های ۹۰ به بعد پیچیده‌تر شده است و دهه شصتی‌ها پاسخی در دهه ۸۰ نگرفتند و تیپولوژی آنها امروز کاملاً تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه ما باید برای این مسائل پیچیده برنامه داشته باشیم، افزود: در یک شرایط خاصی قرار داریم که هم سمت تقاضا نمی‌تواند بیش از این نیروی کار جذب کند و هم سمت عرضه رو به فزونی رفته است.

این مسئول بر لزوم توجه جدی به پایدارسازی منابع تأمین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم بیش از ۱۲ صندوق تأمین اجتماعی به کارپردازی تبدیل شده‌اند مفهوم بحران آینده صندوق‌ها را احساس می‌کنیم و باید برای این مسائل تدبیری بیندیشیم.

ربیعی اذعان داشت: شاهد هستیم سن بازنشستگی به ۴۵ سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است؛ ما به جهاتی حرکت کردیم که بدهی‌های انباشته به صندوق‌ها تحمیل شده و ۶۰ سال سیاست‌های صندوق تأمین اجتماعی حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

وی با اشاره به فزونی عرضه و تقاضای نیروی کار، فقر مطلق و شدید گفت: باید تصمیات سختی بگیریم و به اجماع بزرگی نیاز داریم امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که ساختارهای مکمل هم باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرحی برای پایدارسازی و تأمین بدهی صندوق‌ها در دست اجرا داریم و تلاش می‌کنیم این صندوق بین نسلی را زنده، پویا و پیشرو سازیم.

ربیعی اعلام کرد: می‌خواهیم بنگاهداری را سبک کنیم و سرمایه بیشتری برای نسل‌های بعدی تأمین اجتماعی تأمین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: سالانه ۲۰ هزار نیروی کار در استان آذربایجان‌شرقی وارد بازار کار می‌شود و قطعاً ظرفیت استان دو برابر این عدد است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه اول سال ۸ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده اصلی داشتیم افزود: برای کاهش نرخ بیکاری استان در سال آینده باید برنامه‌ریزی کنیم.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: بیش از ۹ میلیون حاشیه‌نشین را بیمه کردیم و از این اقدام پشیمان نیستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.