کد خبر : 145705
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اکتبر 2017 - 20:05

تخصیص آب ارس به دشت شبستر در دوره احمدی نژاد اتفاق افتاد

تخصیص آب ارس به دشت شبستر در دوره احمدی نژاد اتفاق افتاد

سرپرست استانداری اردبیل گفت: برخورداری از حق آبه رود ارس مطالبه مردم استان است و تخصیص آن به دشت شبستر در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد اتفاق افتاده است.

به گزارش شبسترنیوز،اقبال عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته پیش در سفر نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس به استان اردبیل حق آبه ارس مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد بررسی لازم در این مورد بعمل آید.
وی اظهار کرد: موضوع تخصیص آب رود ارس از دیگر موضوعاتی است که توسط نمایندگان مجلس هم مورد پیگیری قرار گرفته و با توجه به اینکه تخصیص آب ارس به دشت شبستر در دوره آقای احمدی نژاد بوده و حتی کلنگ زنی پروژه انتقال آب ارس به شبستر نیز در آن دوره صورت گرفته است لذا جای تعجب دارد چطوری عده ای می خواهند اتفاقات زمان نه چندان دور را به دولت تدبیر و امید نسبت دهند.
عباسی بیان کرد : در هر حال اینکه تخصیص در دوره آقای احمدی نژاد مطابق مقررات و قوانین صورت گرفته یا نه، قابل بررسی است ، همچنانکه موضوع از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استانداری در حال پیگیری است.
سرپرست استانداری اردبیل با اشاره به دستاورد های سفر نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس به استان اردبیل گفت: در این سفر ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی و آب و همچنین موضوعاتی همچون ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی از طریق صنعتی کردن کشاورزی و نیز اهتمام به ایجاد صنایع تبدیلی ، توجه به بهره وری ، تامین تسهیلات مورد نیاز در نشست با نمایندگان عضو کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
عباسی افزود: سفر نمایندگان عضو کمیسیون های مختلف مجلس به استان باعث می شود تا ضمن آشنایی قانونگذاران با استان ، مشکلاتی را که از طریق تصویب قانون قابل حل است به نمایندگان منتقل گردد.
ارس مهم‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که در طول نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد. ارس که در زبان آذربایجانی ‘آراز’ گفته می‌شود، پس از طی مسافتی سرانجام به دریای خزر می‌ریزد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.