کد خبر : 145137
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 اکتبر 2017 - 11:54

اهداف اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری باشد/ ضرورت بررسی و رفع مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در اجلاسیه هشتم

اهداف اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری باشد/ ضرورت بررسی و رفع مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در اجلاسیه هشتم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: باید همه اهداف اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نسبت به حوزه‌های علمیه باشد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد اظهار داشت: هماهنگی اولیه اجلاس توسط دو عالم بزرگ آیت‌الله شبستری و آیت‌ الله بوشهری بود که در این اجلاس نیز ایشان با حضور خود جلسه را منور ساختند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه تبریز مهد پرورش علمای بزرگ است، گفت: می‌توان از علمایی مانند علامه تبریزی، طباطبایی، مدنی، انگجی، مولانا، خلخالی، خسروشاهی، سبحانی، مجتهدی و والد رهبر معظم انقلاب و غیره نام برد که پرورش یافته این حوزه‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: امید است برکات ارزشمند از این همایش برای بهره‌برداری در استان آذربایجان‌شرقی،غربی و اردبیل متبلور شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود:  باید همه اهداف اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نسبت به حوزه‌های علمیه باشد.

امام جمعه تبریز با یادآوری نام ائمه جمعه تبریز نظیر آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله بنی‌فضل ابراز کرد: هر سه این بزرگواران جزو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودند که بسیار موثر در انقلاب بوده‌اند.

وی بیان داشت: ضرورت تشکیل این اجلاسیه در جهت بررسی و رفع مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است که منجر به شناخت ظرفیت‌های فرهنگی مناطق خواهد شد که طی برگزاری هشتمین اجلاسیه در تبریز دستاوردهای زیادی به دست آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: بررسی و رفع مشکلات حوزه‌های علمی، مسائل فرهنگی، تبلیغی و توجه به اقتصادی بوده و باعث شناخت ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه شمال‌غرب کشور خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.