کد خبر : 145120
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 اکتبر 2017 - 10:13

دولت جلوی واردات بی‌رویه میوه، محصولات لبنی و دامی را بگیرد

دولت جلوی واردات بی‌رویه میوه، محصولات لبنی و دامی را بگیرد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت برای حمایت از بخش کشاورزی باید جلوی واردات بی‌رویه میوه، محصولات لبنی و دامی را بگیرد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس، سید حمزه امینی در جشنواره برداشت سیب دهستان آلمالو هشترود اظهار کرد: امروز بهترین، راحت‌ترین و سریع‌ترین روش جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به نیاز مبرم منطقه به احداث سردخانه، متاسفانه مسئولان استانی از ایجاد سردخانه در هشترود ممانعت می‌کنند و جلوی ساخت سردخانه را می‌گیرند.

امینی با بیان اینکه کشاورزان به دلیل برخی از سیاست‌های غلط مانند واردات زیر پا له شده‌اند، افزود: خرید برخی محصولات از جمله سیب نیز باید به صورت تضمینی توسط دولت انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت برای حمایت از بخش کشاورزی باید جلوی واردات بی‌رویه میوه، محصولات لبنی و دامی را بگیرد.

وی خواستار ایجاد صنایع تبدیلی و حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در این بخش در هشترود را شد و گفت: امروز شهرستان هشترود از تک‌محصولی تولید گندم خارج شده و رو به چند محصولی آورده است.

امینی اظهار کرد: باید از آب ۱۶۰ میلیون مترمکعبی سد سهند هشترود استفاده بهینه شود که نه تنها بخش عظیم کشاورزی منطقه بلکه استان برطرف می‌شود.

وی با انتقاد از شعبه بانک کشاورزی شهر نظرکهریزی در عدم پرداخت وام گندم به کشاورزان گفت: ۹۰ میلیارد ریال وام برای کشاورزان هشترود و نظرکهریزی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه با کارشکنی‌های رئیس شعبه بانک کشاورزی شهر نظرکهریزی فعلاً وامی به کشاورزان پرداخت نشده است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه هنوز پس از گذشت هفت ماه از سال ۹۶ فعلاً بودجه دولت ابلاغ نشده است.

وی از هشترود به عنوان گنج پنهان در قلب آذربایجان یاد کرد و گفت: باید از کشاورزان منطقه حمایت شود زیرا زمانی این منطقه به عنوان انبار غله کشور مطرح بود و اکنون نیز قطب تولید گندم استان است.

امینی در ادامه با بیان اینکه مردم و مسئولان باید تمام توان خود را برای رونق تولید داخلی و بهبود وضعیت اشتغال به کار گیرند، افزود: پرورش و بالفعل ساختن استعدادهای داخلی، تکیه بر توان درونی و ایجاد اشتغال و رونق بخش تولید، باید مهم‌ترین هدف دولت در برنامه‌ریزی کشور باشد تا شعار امسال به خوبی محقق شود.

وی با بیان این‌که «افزایش تولید ملی و اشتغال از  شاخص‌های اصلی رشد است» گفت: در اقتصاد مقاومتی همه فعالان اقتصادی باید در شرایط برابر قرار گرفته و از موقعیت یکسانی برخوردار باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.