کد خبر : 14503
تاریخ انتشار : جمعه 24 اکتبر 2014 - 3:05

بسیج سیستم اقتصاد کشور تعاونی ها هستند

بسیج سیستم اقتصاد کشور تعاونی ها هستند

به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز علی علیلو نماینده مردم شبستر درهمایش هم اندیشی مدیران تعاونی های شبستر  گفت:در چشم انداز تعاونی ها سهم تعاونی ها در اقتصاد ملی۲۵درصد دیده شده است  ولی امروز شاهد یک اتفاق نامبارکی هستیم و حداکثر سهم تعاونی ها در اقتصاد ملی ما به حدود ۴درصد بیشتر نمی رسد. وی در

DSCF4663به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز علی علیلو نماینده مردم شبستر درهمایش هم اندیشی مدیران تعاونی های شبستر  گفت:در چشم انداز تعاونی ها سهم تعاونی ها در اقتصاد ملی۲۵درصد دیده شده است  ولی امروز شاهد یک اتفاق نامبارکی هستیم و حداکثر سهم تعاونی ها در اقتصاد ملی ما به حدود ۴درصد بیشتر نمی رسد.

وی در ادامه تصریح کرد:اقتصاد ایران در شرایط فعلی به اقتصاد مقاومتی رسیده است و اقتصاد مقاومتی در ۳ دانشگاه  فرانسه، آمریکا و انگلستان مورد مطالعه اقتصاددانان قرار گرفته است و اقتصاد مقاومتی تنها نسخه درمان همه بحران های اقتصادی کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بر پایه تعاونی ها پایه گذاری شده است گفت:مردمی بودن و بر دوش تعاون بودن از مهم ترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی می باشد.

علیلو در بخش دیگر سخنان خود ادغام وزارت تعاون با کار را از دلایل افت تعاون دانسته و افزود: اگر تا الان آنچه شأن تعاونی ها بود در قانون اساسی محقق نشد یکی از انتظارات و مطالبات از دولت تدبیر و امید تحول در امر تعاونی هاست

وی نبود نقشه راه ، نبود حمایت های در شأن تعاونی ها ،نبود نظارت ؛نبود آموزش ها را از مهم ترین ضعف های تعاونی ها دانست و گفت: تعداد تعاونی های شهرستان شبستر، ۱۹۰ تعاونی است که از این تعداد، ۹۰ تعاونی به دلیل نبود نظارت ها و حمایت های لازم، غیرفعال هستند.

وی با اشاره به ضعف های تعاونی ها  بیان کرد: طبق قانون باید ۳۰ درصد درآمد یارانه ها به بخش صنعت و تولید پرداخت شود و در این میان، سهم تعاونی ها مشخص نیست و باید دید مسئولان نظام نسبت به تعاونی ها تغییر یابد.

نماینده شبستر با اشاره به اینکه  بسیج سیستم اقتصاد کشور تعاونی ها هستند تاکید کرد:در  دولت های گذشته چه اصلاح طلبی و چه اصول گرایی در بحث تعاونی یا سستی کردند یا به انحراف رفتند و در دولت تدیبر وامید انتظار می رود به مشکلات تعاونی ها رسیدگی شده و جایگاه تعاونی ها احیا شود.

تصاویر همایش هم اندیشی مدیران تعاونی های شبستر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.