کد خبر : 145001
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 اکتبر 2017 - 14:18

ولایتی: ایران نقشی در عملیات کرکوک ندارد

ولایتی: ایران نقشی در عملیات کرکوک ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران هیچ نقشی در عملیات کرکوک ندارد و اکثریت مردم کرد عراق با کار جاه‌طلبانه آقای بارزانی مخالف هستند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (سه‌شنبه ۲۵ مهر) در حاشیه دیدار خود با فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: رابطه ایران و فرانسه رابطه رو به رشدی است و بارها مقامات عالی رتبه دو کشور با یکدیگر تماس های تلفنی داشتند.

وی افزود: ایران از این نوع رفت و آمدها استقبال می‌کند و بنده نیز در این جلسه بر تمامیت ارضی سوریه و جلوگیری از هر نوع تخریب توسط کشورهای بین‌المللی در سوریه تاکید کردم.  انشالله به زودی شاهد پیروزی مردم و ملت سوریه در برابر مشکلات خواهیم بود. آمریکایی ها در سوریه پایگاه نظامی ساختند و به دنبال تجزیه سوریه هستند که اگر در عراق موفق شدند آنجا هم موفق خواهند بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم و ارتش عراق با کفایت هستند و این را در برابر داعش نشان دادند تصریح کرد: ایران هیچ نقشی در عملیات کرکوک ندارد و اکثریت مردم کرد عراق با کار جاه‌طلبانه آقای بارزانی مخالف هستند و دیدیدم که تقریبا بدون درگیری آن منطقه در اختیار دولت بغداد قرار گرفت و آقای بارزانی باید قبول کند که اشتباه کرده و به آن اعتراف کند.

ولایتی در پاسخ به این پرسش که واکنش ما در قبال اظهارات طرف غربی در قبال برجام چیست، گفت:  آنها باید در اظهاراتشان دقت بیشتری داشته باشند. اینکه بگویند برجام را قبول داریم ولی باید در خصوص مسائل منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران مذاکره کنیم، این مشروط کردن برجام است و به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست. برجام هیچ گونه شرطی ندارد و باید مطابق آنچه بین ایران و ۵+۱ به توافق رسید ادامه یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اروپایی ها حق ندارند اینطور بگویند که برجام را قبول داریم اما باید در خصوص مسائل منطقه ای هم با ایران مذاکره داشته باشیم خاطرنشان کرد: ما در این منطقه حضور داشته و حق داریم با همسایگان خود که با آنها اشترکات بسیاری داریم، همکاری داشته باشیم.

وی افزود: اروپایی ها و آمریکایی ها چه حقی دارند که در خصوص حضور یا عدم حضور ما در منطقه اظهار نظر کنند و بگویند که چه کسی چه کاری انجام بدهد! برای مثال دولت عراق صاحب کشور خودش است و آقای عبادی تا امروز به خوبی به مسئولیت خود عمل کرده و اگر ایران امروز در عراق و سوریه حضور مستشاری دارد بنابه خواست قانونی دولت های آنها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اینکه موضع ایران در قبال اعلام راهبرد جدید آمریکا در برابر ایران و وضع تحریم های بی سابقه علیه سپاه چیست، تاکید کرد: آقای ترامپ و کنگره آمریکا تاکنون آنطور که باید برجام را رعایت نکرده و تحریم ها را هم ادامه دادند. آنها در حال انجام بازی سیاسی هستند.

ولایتی ادامه داد: ایران طولانی کردن اجرای برجام را نمی‌پذیرد. ترامپ فرد قابل پیش بینی نیست و نمی تواند بگوید که ما سپاه داشته باشیم یا نداشته باشیم ،سپاه تبلور مقاومت مردم ایران است و سپاه برخاسته از دل مردم است و هر مسئول خارجی که علیه سپاه صحبت کند در واقع علیه مردم ایران صحبت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.