کد خبر : 144458
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اکتبر 2017 - 11:33

گفتمان‌سازی در زمینه‌ی ولایت و مقاومت ضروری است/ نباید مقابل هنجارشکنی‌ها کوتاه آمد

گفتمان‌سازی در زمینه‌ی ولایت و مقاومت ضروری است/ نباید مقابل هنجارشکنی‌ها کوتاه آمد

سردار کریمیان گفت: وظیفه‌ی ذاتی فرهیختگان، اساتید و نخبگان جامعه به عنوان سرداران جنگ نرم، گفتمان‌سازی در خصوص مقاومت و ولایت است

به گزارش شبستر خبر به نقل از زیتون، سردار غلام‌عسگر کریمیان شامگاه دیروز در هفدهمین جلسه کنگره ملی شهدای دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی که با حضور فرمانده سپاه عاشورا، مسئول بسیج دانشجویی و بسیج اساتید استان و رؤسا و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی واحد آذربایجان‌شرقی برگزار شد، در تشریح الزامات جهاد فرهنگی اظهار داشت: هدفهمند و جهت‌دار کردن فعالیت‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین الزامات است.

وی افزود: باید از پتانسیل‌ها، ذخایر موجود در استان به همراه پشتیبانی و منطقی که وجود دارد، استفاده کرد ولی به علت اینکه عملکردمان به صورت تکروی و جزیره‌ای است، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم. بزرگداشت شعائر ملی، دینی و مذهبی که در کلام بزرگان نیز مورد تأکید قرار گرفته، حیاتی است. این شعائر موتور محرکه‌ی حرکات و فعالیت‌های فرهنگی است.

فرمانده سپاه عاشورا تشخیص اولویت‌ها را ضروری دانست و گفت: امور فرعی که بر خلاف اولویت‌ها ما را مشغول خود می‌کند، باعث گمراهی و سردرگمی می‌شود.

کریمیان متذکر شد: نفاق جدید مسئله‌ای پیچیده است که تشخیص آن بسیار پیچیده بوده و عملیات نفوذ نیز در این راستا صورت می‌گیرد. پایش و آسیب‌شناسی مستمر فعالیت‌های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد و توجه به این مسئله نیز ضروری است که باید علاوه عملِ به‌هنگام، به‌جا عمل کرد.

وی تأکید کرد: در موضوع مقاومت و ولایت مشکل و خلاء به نام گفتمان‌سازی داریم. وظیفه‌ی ذاتی فرهیختگان، اساتید و نخبگان جامعه به عنوان سرداران جنگ نرم، گفتمان‌سازی در خصوص مقاومت و ولایت است که در صورت وجود این گفتمان‌ها، هیچ مشکلی نخواهیم داشت. خلا موجود در بحث مقاومت بسیار پر رنگ است که دشمن دست به سوء استفاده از آن می‌زند.

فرمانده سپاه عاشورا دادن میدان عمل به نهادها و موسسات فرهنگی را یکی دیگر از الزامات جهاد فرهنگی برشمرد و اذعان داشت: در این عرصه استان آذربایجان‌شرقی یکی از پیشگامان سطح کشور است که باید بدین جهت از دانشگاهیان استان تشکر کنیم که فضای بسیار خوبی را ایجاد کرده‌اند. باید دست دانشجویان را گرفت و به دور از افراط، مسامحه کاری و تفریط یاری‌شان کرد.

سردار کریمیان اظهار داشت: یکی از مصادیق مهم پیشرفت و تولید ثروت، تولید علم است که باید به این مسئله توجه جدی شود؛ اگر ثروت مشروع نداشته باشیم، کشورمان دچار مشکل می‌شود که راه حل تولید آن، تولید علم است.

وی تأکید داشت: شما در یک عرصه‌ی بزرگ جهادی به نام جهاد علمی و فرهنگی قرار دارید که تلاش‌ها و مجاهدتان هم ارزش با کسانی است که در جبهه‌های مختلف جنگ سخت با دشمن قرار دارند؛ وظیفه‌ی خطیری بر عهده شماست.

فرمانده سپاه عاشورا به ضرورت قاطعیت در اجرای قانون و دوری از ناهنجاری‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم دیگران به راحتی قانون شکنی کرده و فرهنگ غنی ما را مورد هجوم قرار دهند. در یکی از سفرها برای حضور در یک کلیسا، بیش از نیم ساعت توسط راهنمای تور توجیهمان کردند ولی در کلانشهر تبریز در زمان برپایی نماز جماعت، گردشگران خارجی بدون رعایت هیچ اصولی وارد مسجد می‌شوند، بالای منبر پیامبر (ص) رفته، می‌گویند و می‌خندند و کسی هم چیزی نمی‌گوید؛ این‌ها هنجار شکنی است.

کریمیان اضافه کرد: اقدامی که اخیراً در مسجد کبود تبریز رخ داد، هنجار شکنی بزرگی است و اگر در مقابل چنین اتفاقاتی کوتاه بیاییم، پیشروی خواهند کرد. باید محوریت عمل‌مان قانون باشد. به کسی اجازه قانون شکنی ندهیم و بخصوص مقابل افرادی که دین و فرهنگ اسلامی را مورد هجمه قرار می‌دهند، کوتاه نیاییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.