کد خبر : 144367
تاریخ انتشار : شنبه 7 اکتبر 2017 - 16:49

نماینده شبستر باید شئونات اسلامی را رعایت کند/ پیش‌‌تر ۲ بار به او تذکر داده‌‌ام/ آقاپور باید حرمت خود را نگه دارد و جایگاهش را بشناسد

نماینده شبستر باید شئونات اسلامی را رعایت کند/ پیش‌‌تر ۲ بار به او تذکر داده‌‌ام/ آقاپور باید حرمت خود را نگه دارد و جایگاهش را بشناسد

حجت‌‌الاسلام محمدزاده با انتقاد از حضور معصومه آقاپور در مجالس مردانه از او خواست در قسمت زنان حضور یابد و در آنجا سخنرانی کند تا مردان نیز نطق او را بشنوند.

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با اشاره به ایراد و اشکال شرعی حضور یک خانم در مجلسی که اکثریت آن با مردان است، ابراز داشت: این نوع رفتارها از نظر شرعی و عرفی اشکال اساسی داشته و برای خانم‌ها اصلا شایسته نیست که در جمع نامحرمان حضور داشته باشند.

وی افزود: شایسته است همه، چه نماینده چه غیر نماینده شئونات و حدود اسلامی را رعایت کنند، اختلاط زن و مردم در هر مراسمی را مراجع صراحتا منع فرموده‌اند، بالاخص که نامحرم هم باشند، حتی اگر محرم هم باشند باید مواردی را رعایت کنند.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه یکی از پیام‌های مهم عاشورا و قیام حضرت امام حسین(ع) رعایت حجاب و عفاف با در نظر گرفتن تمامی موارد آن بوده است، تصریح کرد: این موضوع تا بدانجا حائز اهمیت است که حضرت زینب کبری در مجلس این زیاد و یزید ملعون نسبت به آن انتقاد شدیدی داشتند و فرمودند که سزاوار نیست که شما اهل حرم سرای خود را در جایگاهی که حائلی(پرده) وجود دارد بنشانید و اهل بیت پیامبر را در معرض دید نامحرمان قرار دهید.

وی خاطر نشان ساخت: حضور زنان در جامعه اصلا اشکال ندارد لیکن باید شئونات اسلامی کاملا رعایت گردد، به‌‌طوری که در بسیاری از مراسمات و جلسات عزاداری و غیره قسمت بانوان از آقایان جدا بوده و هیچ گونه مشکل شرعی هم ندارد، اما اینکه خانمی به تنهایی در جمع آقایان نامحرم به هر عنوان و دلیل حضور پیدا کند دارای اشکال شرعی می‌باشد.

حجت الاسلام محمدزاده اقدامات معصومه آقاپور را موجب تشویش اذهان عمومی و سوء برداشت‌های دشمنان اسلام و انقلاب خواند و متذکر شد: نفس این رفتار و کردار با فرهنگ ناب تشیع و بزرگان آن منافات دارد، ما نیز باید از ترویج چنین اقداماتی به صورت جدی مقابله کنیم زیرا باعث می‌شود تا فرهنگ انقلاب و اسلام در کشورمان زیر سوال رفته و رفتار غیر متعهدانه در جامعه شیوع پیدا کند.

امام جمعه شبستر در ادامه با اشاره به دو مورد تذکر داده شده به نماینده مردم شبستر ابراز کرد: در نوبه اول وی با دو نفر به دفتر بنده آمده بودند که ضمن آرزوی موفقیت برای این نماینده من باب امر به معروف و نهی از منکر تذکر داده و گفتم: شما باید به لحاظ جایگاه نمایندگی مردم منطقه و جنسیتی باید بسیاری از موارد اخلاقی و شئونات اسلامی را بیشتر از بقیه افراد جامعه رعایت کنید و در مراسمات و مجالسی که از نظر قانونی و شرعی حضور شما اشکال دارد نباید حضور پیدا کنید.

وی ادامه داد: در نوبه دوم نیز در یک مجلس عمومی که در مسجد روستای زادگاه ایشان با حضور مسئولین شهرستان و استان برگزار شده بود بنده وارد جلسه شدم که ایشان سخنرانی می‌کردند، پس از پایان سخنان خود اجازه خواستند که در قسمت زنانه حضور یابند، بنده نیز از این اقدام او تشکر کرده و در سخنان خود گفتم که: شایسته است ایشان در مراسمات بعد از سخنرانی در جمع خانم‌ها حضور یابند و مردم زادگاه ایشان نیز در تصدیق گفته‌هایم صلواتی نیز ختم کردند.

امام جمعه شبستتر با بیان اینکه بنده معتقد هستم تا در راستای اعتلای واجبتین امر به معروف و نهی از منکر تذکر لازم به این نماینده داده شود، تاکید کرد: بهتر است به جای حاشیه سازی‌ها و تشویش افکار عمومی جامعه عموم نمایندگان به فکر حل مشکلات جامعه باشند، این نماینده در دیدار عیدانه روز غدیر خم در دفتر حضور داشتند و بنده موکدا به ایشان گفتم که ما در منطقه مشکلات زیادی داریم.

وی یادآور شد: مشکل راه‌های مواصلاتی، بیکاری جوانان، تعطیل و نیمه تعطیل بودن کارخانجات در شهرک‌های صنعتی منطقه از جمله معضلات شبستر است؛ حتی تاکید داشتم از آنجایی که آقاپور در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور دارد باید سعی کند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم منطقه به حداقل برسد، برای توسعه منطقه ما نیاز اساسی داریم تا مشکلات جاده‌‌های مواصلاتی ما هر چه سریعتر برطرف گردد.

حجت‌‌الاسلام محمدزاده با اعلام اینکه بنده بارها در مجالس و مراسمات مختلف تاکید داشته‌ام که باید جایگاه نماینده محفوظ و منزلت آن نگاه داشته شود، اذعان داشت: البته این موضوع از طرف مردم و خود نماینده رعایت شود، بحمدلله مردم به وظایف خود واقف بوده و نسبت به منزلت نماینده احترام قائل هستند، اما مهم آن است که خود نماینده هم در حفظ و صیانت از جایگاه خود تلاش کند.

وی در پایان اضافه کرد: یک نماینده در هر حوزه و منطقه‌ای که مشغول خدمت است باید نمود یک حکومت اسلامی باشد، تکلیف این نماینده بسیار بیشتر از سایر خانم‌‌ها در جامعه می‌‌باشد، بهتر است این نماینده برای حضور در مراسمات و مجالس مشورت کند تا در نهایت با ایجاد شائبه‌ها و شایعه‌، افکار عمومی جامعه را مسموم نکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.