کد خبر : 144241
تاریخ انتشار : جمعه 6 اکتبر 2017 - 10:25

فرمانداران آمادگی مدیریت حوادث زمستانی را داشته باشند

فرمانداران آمادگی مدیریت حوادث زمستانی را داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، از فرمانداران خواست آمادگی لازم برای مدیریت حوادث زمستانی را داشته باشند.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در نشست فرمانداران آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار در دولت یازدهم، از فرمانداران استان خواستیم که با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، ظرفیت‌های مختلف را شناسایی کنند که این رویکرد موجب شد نه تنها استان از نظر عمرانی از رکود خارج شود بلکه قدم‌های موثری نیز برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل یکی از مشکلات استان بود، گفت: امروز بسیاری از پروژه‌های مهم راه‌سازی استان از جمله بزرگراه مرند- جلفا، بزرگراه خواجه- ورزقان، بزرگراه مراغه- هشترود، آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و راه‌های روستایی با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی همچون بخش خصوصی، فاینانس و مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌ها فعال شده است.

پورمهدی با بیان اینکه تأمین انرژی و مدیریت منابع آبی از الزامات توسعه استان است، گفت: این موضوعات همواره در اولویت کاری مدیریت ارشد استان بوده و به صورت جدی پیگیری شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه مناطق کمترتوسعه یافته با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی این مناطق در چهار سال گذشته از دیگر اولویت‌ها بوده است، افزود: تلاش کردیم که با ارائه آموزش‌های لازم از ظرفیت ۱۹۰۰ دهیار در استان به خوبی بهره‌مند شویم و امروز شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلف در روستاها و شکوفایی استعدادهای مناطق روستایی هستیم.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۸۸۰ پروژه عمرانی و خدماتی در روستاهای استان به بهره‌برداری رسید، افزود: اغلب این پروژه‌ها با مشارکت مردمی اجرا شده‌اند و این رویکرد باید ادامه یابد.

پورمهدی همچنین از بهره‌برداری دوهزار هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش میانه با مشارکت بانک زمین، بخش خصوصی و اهالی روستاها در سال جاری خبر داد و گفت: بهره‌برداری از اراضی پایاب سدها جزو اولویت‌های عمرانی استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به سرمای زودرس در استان، از فرمانداران خواست آمادگی لازم برای مدیریت حوادث زمستانی را داشته باشند و بر عملکرد دستگاه‌های عضو ستادهای مدیریت بحران در شهرستان‌ها نظارت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.