کد خبر : 144207
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 اکتبر 2017 - 11:33

مدیریت جهادی یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است

مدیریت جهادی یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: جنگ امروز جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی، در عرصه اقتصادی است و باید همچون ایام دفاع مقدس، در این میدان حاضر باشیم.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در دیدار صمیمی با مدیران و کارکنان استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به خدمت ۱۰ ساله خود در دو حوزه معاونت سیاسی و معاونت عمرانی این استانداری اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی و بخصوص شهر تبریز همواره آغازگر حرکات و تحولات بی نظیری همچون قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ بوده است.

وی افزود: در تبیین تاریخ معاصر جمهوری اسلامی می توان از ۲۹ بهمن ۵۶ به عنوان تاریخ عطف انقلاب اسلامی نام برد که در کمتر از یک سال باعث فروپاشی بنیان نظام شاهنشاهی شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به بیان اولویت‌های خود در استان پرداخت که از مهم ترین آنها می‌توان به سامان‌دهی مصرف آب، سامان‌دهی مشکلات کارگری و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد.

وی عنوان کرد: اتفاقاتی همچون نوسان‌های یک شبه نرخ ارز در سال ۹۱ باعث شد که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی، زمین گیر شوند و بسیاری نیز در طول زمان با مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند که این وضعیت شایسته اقتصاد کشور ما نبود و باید برای حل آن چاره اندیشی می‌کردیم.

خدابخش در ادامه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های چهار ساله دکتر جبارزاده در استان، ابراز کرد: تدوین سند تدبیر توسعه استان یکی از تصمیمات بسیار ارزنده ایشان بود که می‌توان با توجه به همین برنامه، بسیاری از مشکلات و چالش‌های استان را برطرف کرد.

وی همچنین با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت و لزوم تلاش برای استفاده از توان بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی ابراز کرد: مدیریت جهادی یکی از اصلی ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است و باید با توجه به اینکه جنگ امروز جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی، در عرصه اقتصادی است، تلاش کنیم همچون ایام دفاع مقدس و با روحیه جهادی، در این میدان نیز پیروز باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی، نیروی انسانی متخصص و ماهر را یکی از مهم ترین و بهترین ظرفیت‌های استان دانست و تصریح کرد: استانداری، مرکز و موتور محرکه ادارات استان است و تمامی کارکنان استانداری، اعضای یک خانواده هستیم و باید براساس چارچوب اعتقادی و قرآنی، دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به تصویب یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای توسعه روستایی از سوی دولت و لزوم تلاش برای بهره مندی بیشتر از این اعتبار در استان گفت: توجه به روستاها و رفع مشکلات روستاییان باید دغدغه و اولویت اصلی مدیران مربوطه در راستای جلوگیری از افزایش مهاجرت به شهر باشد.

خدابخش با بیان اینکه دولت در حوزه سیاست، حقوق شهروندی، سازمان‌های مردم نهاد و فرهنگ حرف‌های خوبی برای گفتن دارد، اظهار کرد: حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب همچون توجه و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان از جمله مسائل با ارزشی است که با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌یابد چرا که این عزیزان، چراغ راه هدایت مدیران و خادمان خود هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.