کد خبر : 144134
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اکتبر 2017 - 10:16

ترامپ در دیدار با گوترش، نتانیاهو را مشکلی بزرگ برای صلح خاورمیانه توصیف کرده بود!

ترامپ در دیدار با گوترش، نتانیاهو را مشکلی بزرگ برای صلح خاورمیانه توصیف کرده بود!

برخی منابع آگاه فاش کردند رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار اخیرش با دبیرکل سازمان ملل، نتانیاهو را مشکلی بزرگ بر سر راه صلح در خاورمیانه دانسته بود.

به گزارش شبستر خبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ برخی منابع آمریکایی و صهیونیست که تعداد آنها هفت نفر اعلام شده است و خواستار مخفی ماندن نامشان شدند، فاش کردند در دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، در حاشیه برگزاری مجمع عمومی این سازمان، درباره موضوع صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین صحبت شده است.

به گفته این مقامات، که برخی از آنها در جلسه دیدار ترامپ و گوترش حضور داشتند و برخی دیگر در جریان گفتگوها قرار گرفتند، رئیس جمهور آمریکا به دبیرکل سازمان ملل گفته است در تلاش هایی که واشنگتن برای برقراری صلح خاورمیانه انجام می دهد، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، طرف سخت تر معامله است و متقاعد کردن وی برای پذیرش صلح کاری به مراتب دشوارتر است.

این منابع در ادامه افزودند: ترامپ به گوترش گفت هم نتانیاهو و هم «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مشکل ساز هستند؛ اما به طور کلی نتانیاهو یک مشکل بزرگتر به حساب می آید.

یک مقام عالی رتبه کاخ سفید مطالب گفته شده از سوی این منابع را رد کرد و مدعی شد: ترامپ و گوترش دیداری کوتاه؛ اما سازنده با یکدیگر داشتند که بیشتر بر روی اصلاحات سازمان ملل و نقش تاثیرگذار «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، متمرکز شده بود. پس از گفتگو درباره حمایت آمریکا از اسرائیل در سازمان ملل، هر دو طرف بلافاصله به بحث درباره مذاکرات صلح خاورمیانه اشاره کردند. ترامپ اظهار کرد به عقیده وی هر دو طرف حاضر در موضوع صلح خاورمیانه خواستار رسیدن به یک توافق نهایی هستند و او نیز در خصوص تحقق صلح خاورمیانه کاملا خوشبین است. ترامپ در ادامه تاکید کرد آمریکا همچنان بر روی مذاکرات سازنده خود با طرف های فلسطینی و اسرائیلی متمرکز است و نه بر روی شایعاتی که برخی مخالفان صلح بوجود می آورند.

دونالد ترامپ و گوترش ۱۹ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل دیداری ۱۵ دقیقه ای در نیویورک با یکدیگر داشتند. شش منبع غربی و یک مقام سابق اسرائیلی اعلام کردند دست‌کم نیمی از این زمان، صرف صحبت کردن درباره موضوع صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی سپری شد.

ترامپ روز قبل از دیدار با گوترش، ملاقاتی رسمی با نتانیاهو داشت. ترامپ دبیرکل سازمان ملل را در جریان برخی از موضوعات بحث شده با نتاتیاهو و نظر شخصی خود درباره صلح فلسطین و اسرائیل قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا به گوترش گفت در سال‌های گذشته معاملات دشواری را انجام داده است؛ اما معامله بر سر صلح خاورمیانه سخت ترین آنها به نظر می رسد. رئیس جمهور آمریکا در این دیدار به دبیرکل سازمان ملل گفت محمود عباس ۸۲ ساله بسیار پیر به نظر می رسد و با مشکلات سیاسی فراوانی در فلسطین مواجه است، وی به یک میراث نیاز دارد تا از خود باقی بگذارد.

گوترش نیز در این دیدار ترامپ را تشویق کرد به تلاش ها برای رسیدن به صلح خاورمیانه ادامه دهد و به عقیده شخصی وی نیز امکان رسیدن به یک توافق تاریخی میان فلسطین و اسرائیل وجود دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.