کد خبر : 14406
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اکتبر 2014 - 3:00

عزاداری ها نباید بدون موعظه و سخنرانی روحانی باشد

عزاداری ها نباید بدون موعظه و سخنرانی روحانی باشد

امام جمعه شبستر:در عزاداری هایمان باید عقلانیت و فهم جامعه را بالا ببریم چراکه دنیا ،دنیای علم است و باید به فضای مجازی ورود کرده و اهداف ،منطق و مکتب امام حسین (ع) را با شیوه ها و زبان های مختلف تبیین کنیم و تلاش کنیم عزاداری هایمان طوری باشد که جامعه با هدف امام حسین(ع) آشنا شود و حرکت هایمان باید طوری باشد که اباعبدالله الحسین دوست دارد.

DSC07186به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه شبستر در همایش تجلیل از پیرغلامان این شهرستان با اشاره به اینکه عزاداری های شهرستان شبستر مثال زدنی است گفت:عزاداری های محرم باید روز به روز پرشورتر ،حماسی تر و دقیقتر برگزار شود چراکه زمان حساس است و دشمنان در رابطه  با عزاداری های امام حسین به صورت مصمم و دقیق ورود کرده اند .

وی با اشاره به اینکه نهضت و مکتب امام حسین (ع) جهانی است افزود: دشمنان به امام حسین ایمان ندارند ولی باور دارند که مکتب این امام جهانی است و برای مخدوش کردن این مسئله ، برنامه ریزی های دقیق انجام داده اند و می خواهند عزاداری ها را تحریف کنند.

امام جمعه شبستر ادامه داد:عزاداری ها باید باشکوه تر باشد و عزاداری ها نباید طوری باشد که دشمنان سواستفاده نمایند افتخارمان این است که نوکر امام حسین هستیم و این نوکری را با آقایی دنیا عوض نمیکنیم

وی با اشاره به اینکه عزاداری ها باید هدایت کننده باشند،تصریح کرد: مسئولین هیئت ها ، مداحان  و روحانیون  وظیفه دارند  جوانانی که به هیئت ها می آیند را با مکتب امام حسین (ع) آشنا کنند و مجلس های عزاداری ها نباید بدون موعظه و سخنرانی روحانی باشداگر موعظه نباشد و جوانان  گمراه شوند مقصر مسئولین هیئات هستندو در قیامت باید پاسخگو شوند.

امام جمعه شبستر در بخش دیگر سخنان خود گفت:در عزاداری هایمان باید عقلانیت و فهم جامعه را بالا ببریم چراکه دنیا ،دنیای علم است و باید به فضای مجازی ورود کرده و اهداف ،منطق و  مکتب امام حسین (ع) را با شیوه ها و زبان های مختلف تبیین کنیم  و تلاش کنیم عزاداری هایمان طوری باشد که جامعه با هدف امام حسین(ع) آشنا شود و حرکت هایمان باید طوری باشد که اباعبدالله الحسین  دوست دارد.

محمدزاده  در بخش پایانی سخنان خود  امربه معروف و نهی از منکر و ایجاد اتحاد و انسجام را از مهم ترین اهداف امام حسین (ع) دانسته و برگزاری هرچه باشکوه تر تجمع بزرگ هیئت های مذهبی شهرستان شبستر راخواستار شد.

خاطرنشان می شود مراسم تجلیل از پیرغلامان به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری شورای هیئات مذهبی ،کانون و بسیج مداحان شهرستان شبستر برگزار گردید.

گزارش تصویری تجلیل از پیرغلامان شهرستان شبستر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مهدی پنج‌شنبه , 23 اکتبر 2014 - 2:37

من به شخصه با این نحوه عزاداری به شدت مخالف هستم این شکل محرم بیشتر از اینکه عزاداری باشد تبدیل شده است به یک نوع تفریح برای مردم ایران که تفریح چندانی در زندگیهایشان ندارند.
به نظر من عزاذاریها باید در داخل مساجد باشد و به گفته امام جمعه شخصی آگاه و عالم و دانا برای مردم از فلسفه و منطق محرم صحبت بکند نه موعظه بی فایده ای که اغلب در مساجد شهر میبینیم.
و در نخایت من به شدت با کشت و کشتارهای روز تاسوعا و عاشورای حسینی به شدت مخالف هستم…..

شبسترنیوز پنج‌شنبه , 23 اکتبر 2014 - 3:11

با سلام و تشکر از حضورتون ای کاش نظر مخالفتتون رو محترمانه بیان می کردید

مهدی پنج‌شنبه , 23 اکتبر 2014 - 23:56

قصد من اهانت یا توهین به کسی یا جریانی نیست هدف فقط اصلاح است شاید جاهایی از بس انحراف از مسیر اصلی زیاد شده که اندکی مجبور میشوم تند صحبت بکنم
اگر قصوری بوده معذرت میخواهم

شبسترنیوز جمعه , 24 اکتبر 2014 - 1:24

خواهش میکنم دوست عزیز