کد خبر : 14328
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 اکتبر 2014 - 16:41

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی

در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان‌الله‌علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه‌ی این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این سال‌ها در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد.

??????? ?? ????? ???????? ????? ??? ?? ???? ???? ??????به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شبسترنیوز ، در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان‌الله‌علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه‌ی این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این سال‌ها در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد.
متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی(رضوان الله علیه) دار فانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است. این عالم بزرگوار از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌‌آفرینی کرد. از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دوران‌های جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه‌ی تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه نداد. این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.
اینجانب به خاندان گرامی و برادر عالیقدر ایشان، و به مردم ایران و روحانیت عظیم الشأن و همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و دست‌پروردگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و علو درجات وی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سید علی خامنه‌ای
۹۳/۷/۲۹

انتهای پیام / حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جمعی از امت حزب الله تسوج سه‌شنبه , 21 اکتبر 2014 - 23:51

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت آیت بزرگ خدا، مجتهد مجاهد فی سبیل اله فقیه عارف و روشن اندیش و عالم به زمان حضرت آیت الله مهدوی کنی ضایعه ای جبران ناپذیر است.
ایشان عالمی آینده نگر و ارزشگرا و واقع بین بود، مصداق بارز استقامت مکتبی و جهاد همه جانبه، در خط اصیل اسلام ناب نبوی و علوی و عاشورایی بود. در انقلاب اسلامی نقشی محوری داشت و در نظام جمهوری اسلامی پایگاهی معتبر داشت و مورد اعتماد ویژه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای و مراجع عظام تقلید و روحانیت اصیل و مردم شریف بود.
در مقاومت در برابر فشارهای رژیم طاغوت در زیر شکنجه های هولناک و سفاکانه ساواک و در برابر خطوط التقاط و انحراف و عافیت طلبی و دنیا دوستان اسطوره ای مثال زدنی بود. ثابت قدمی ایشان در حدی بود که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ما به آیت الله مهدوی ارادت داشتیم، داریم و خواهیم داشت.
خدمات او در جامعه روحانیت مبارز و در حوزه و دانشگاه و سیاست اسلام محور فراموش نا شدنی است.
امت حزب الله شهر تسوج این ثلمه بزرگ را به محضر مبارک امام عصر(عج) و نایب الامام آیت الله العظمی خامنه ای و روحانیت اسلام و خبرگان امت و خانواده آن مرحوم و امت اسلام و همه یاران او تسلیت می گوید و علو درجات برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان از خداوند بزرگ مسالت می نماید.
«والسلام»

بسیجیان گمنام شهرستان شبستر پنج‌شنبه , 23 اکتبر 2014 - 1:14

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

رحلت عالم جلیل القدر یار صدیق حضرت امام خمینی (ره) و پشتیبان امین رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی (رضوان‌الله‌علیه) رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری را به وجود اقدس بقیه‌الله الاعظم ، خلف صالحش رهبرمعظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) وعموم مردم شهید پرور ایران اسلامی تسلیت عرض می‌ نماییم.