کد خبر : 142464
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 سپتامبر 2017 - 11:20

چرا محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است؟

چرا محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است؟

بسیاری از دشمنان اسلام با برنامه ریزی های گسترده در سعی و تلاش هستند تا مهمترین سرمایه مسلمانان یعنی ایمان و تقوا را از ایشان بربایند و به نابودی کشند و در مقابل مومنان باید از این سرمایه خود پاسداری نمایند تا فضایلی را که ائمه معصومین (ع) بشارت داده اند ،از دست ندهند.

به گزارش  رحیم رضاخانی طی یادداشتی در پایگاه اطلاع رسانی  شبسترنیوز،به مناسبت ماه محرم نوشت:

امروز عاشورا از فرهنگ مردم حذف شدنی نیست و استکبار هم این حقیقت را میداند تجربه مکرر بیدادگران خارجی و مزدوران داخلی، به آن ها آموخت که نمی توان عاشورا را از اندیشه و عواطف و آداب و رسوم مسلمانان محو کرد، از این رو دشمن آن چه امروز به آن می اندیشند، اینست که ابتدا کالبد عاشورا را نگه دارند و روح حسینی را از آن بگیرند و مراسم روضه خوانی را در حد عادت و رسمی که تنها به قصد ثواب اخروی برگزار میشود و گناهان انسان را میشوید، تبدیل می کنند و اهداف قیام و درس های امام و عبرت آموزی های آن را به فراموشی بسپارند و دیگر آنکه عاشورا را به خدمت اهداف سیاسی و اجتماعی خویش بگیرند و فرهنگ تسامح و تساهل و همزیستی با کفر و شرک و بیداد را از طریق وابستگان فکری، فرهنگی خویش در مراسم عاشورا تزریق کنند و عاشورایی هماهنگ با استانداردهای بین المللی تبلیغ و ترویج کنند.

هر ساله با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان انسان می تواند با چشم خود تفسیر عملی این جمله را در نقاط مختلف جهان به نظاره بنشیند. اتفاق مهمی که قرن ها در طول تاریخ و درهر ازمنه و امکنه ای وجود داشته و مردم برای اعتلای نام حسین(ع) و یارانش دست از پا نشناخته وشور و اشتیاقی وصف ناشدنی داشته اند. اما به راستی چگونه می توان عمق آن را نیز با تمام وجود درک کرد و معنا بخشید؟ بی شک آن چه بیشتر در مرئی و منظر انسان در محرم و صفر قرار می گیرد تجلی شور و اشتیاق حسینی است که در وجود همه ی آزادگان و آزاد اندیشان جهان جوشش می کند که در واقع این همان؛ «خون سیدالشهداست که خون همه ملت های جهان را به جوش می آورد». اما ورای این شور و هیجان بدون شک شعوری است که هر ساله در محرم و صفر تعالی یافته و انشالله در زمان ظهور منتقم دشت کربلا به اوج شکوفایی خود می رسد.

همان طور که می دانیم دشمن همواره و با انواع ترفندها و روشهای مختلف سعی دارد اعتقادات و اصول اصلی و مذهبی مسلمانان شیعی را نابود سازد هر چند در برخی از موارد همچون فرهنگ و سبک زندگی اسلامی اثرگذار بوده است و آن پوشش و عفت اسلامی کم رنگ تر شده است ،دشمن تلاش بسیاری میکند در این ایام سوگواری اباعبداله الحسین(ع) رخنه ای ایجاد کند ولی تابحال نتوانسته چنین اقدامی را جامه عمل بپوشاند و هر حیله و ترفندی برای سست و بی تفاوتی مردم ایران اسلامی برای ایام سوگواری سید وسالار شهیدان داشته است در زمان و موعد فرا رسیدن این ایام تمام رشته های خود را پنبه می بیند، برخی نیز از عوامل وابسته داخلی نیز هستند که وضع فعلی جامعه بخصوص حجاب را به بار انتقاد می گیرند ولی شرط قبولی همه اعمال و عبادات تقوا و پرهیزگاری است ولی نباید انسان ها از این حیث مایوس شوند ،زیرا تقوا نیز همانند سایر اصول مراتب و درجاتی دارد که مومنین می توانند به آن دست یابند.

بسیاری از دشمنان اسلام با برنامه ریزی های گسترده در سعی و تلاش هستند تا مهمترین سرمایه مسلمانان یعنی ایمان و تقوا را از ایشان بربایند و به نابودی کشند و در مقابل مومنان باید از این سرمایه خود پاسداری نمایند تا فضایلی را که ائمه معصومین (ع) بشارت داده اند ،از دست ندهند.

مقام معظم رهبری می فرمایند : ای مسلمانان،امروز،عاشوراست که می تواند دنیا را نجات دهد ، به شرط آن که خوب و درست تبیین شود. فلذا مومنین باید شعائر الهی را تبیین نموده و عظیم بدارند تا به مرحله تقوای قلب برسند و مراسم های عاشورایی و عزاداری امام حسین (ع) به شرط آن که با معرفت و درک عظمت آن باشد از شعائر عظیم اسلامی و الهی است.

دشمن همیشه سعی دارند سلاح ایمان و تقوا را از شیعیان ستانده و ما را خلع سلاح نمایند و ما در این مورد باید آگاهانه عمل کرده و هوشیار باشیم در این ایام سوگواری برخی بدعت های خلاف شرع و ساختگی آمریکایی و انگلیسی در مراسمات ما رخنه پیدا نکند که این کارهای استکبار برنامه ریزی برای آینده و نسل های آتی کشور می باشد که از همین بدعت های ساختگی به عنوان شبهه در صدد اختلاف افکنی های طرح ریزی شده استفاده خواهد کرد.

محرم و صفر موسم یادآوری قیام حسینی است که در آن تجلی اصول دین خدا صورت پذیرفته است. لذا بازخوانی آن عامل مهمی برای زنده نگه داشتن و حیات مستمر اسلام می گردد، آنجا که امام معصوم عشق به خدا را جایگزین همه دوست داشتنی های بی ارزش دنیایی می کند عملاً به توحید و وحدانیت خدا شهادت می دهد، و یا با ترجیح آخرت بر دنیا اهمیت معاد را نشان می دهد، و یا با جدا کردن حق از باطل عدالت را جلوه ای دوباره می بخشد، و قصد خود را از قیام احیای سنت جدش و مرام پدرش می خواند تا امر نبوت و امامت نیز تحقق و تداوم یابد، این ها همه و همه گوشه ای از تجلی اصول دین در مکتب الهی امام حسین(ع) می باشد.

شیطان که همه امیدش را به اغوای ادمیان بسته زنگ خطررا متوجه می شود ومی داند که اگر قراراست همه زحمتهای او در اغوای فرزندان آدم به هدر رود به حرمت و ارزش گریه و عزاداری امام حسین(ع) خواهد بود.

خداوند تبارک و تعالی را واسطه قرار می دهیم تا به حرمت خون پاک وپاک کننده امام حسین(ع) وجانهای مطهری که در رکاب ایشان به شهادت نایل شدند وخونهای مطهری که در زمین جاری شد تسلط و نجاستهای شیطانی را از ما دور سازد.

یادداشت تحلیلی –رحیم رضاخانی

۲محرم الحرام ۱۴۳۹

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.