کد خبر : 141922
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 سپتامبر 2017 - 1:50

عزاداری‌های سنتی مناطق مختلف حفظ شود /هفته دفاع مقدس،نماد اقتدار،مقاومت و شجاعت است

عزاداری‌های سنتی مناطق مختلف حفظ شود /هفته دفاع مقدس،نماد اقتدار،مقاومت و شجاعت است

امام جمعه شبستر با بیان اینکه باید رسم و رسوم و عزاداری‌های سنتی مناطق حفظ شود اظهار داشت: باید با برنامه ریزی‌های لازم در هیئت‌های حسینی در رعایت محرم و نامحرم تلاش شود.

به گزارش شبسترنیوز، حجت الاسلام محمد زاده در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان که با محوریت ماه محرم الحرام، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس برگزار شد گفت: هفته دفاع مقدس، هفته عزت، اقتدار و مقاومت و شجاعت است.

وی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس باید برای همیشه ماندگار باشد و اگر دنیا و استکبار جهانی امروز جرات مبارزه با نظام جمهوری اسلامی را ندارد در سایه ایثارگری‌ها و شهامت رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

امام جمعه شبستر با تاکید بر اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس باید به عنوان شاخصه ملی گرامی داشته شود و میادین و مراکز اصلی شهرها به مطالب و تابلوهایی در رابطه با دوران دفاع مقدس مزین شوند.

محمد زاده با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و ایام محرم الحرام تصریح کرد: باید رابطه بین مناسبت‌ها حفظ شود و از فرصت تقارن استفاده کنیم و مسئولین نیز در مورد تلاش کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در اول مهر ماه ابراز کرد: در آموزش و پرورش باید در مسائل محتوایی دقت بیشتری شود و در بازگشایی مدارس محتواهایی در خصوص محرم و دوران دفاع مقدس ارائه شود.

امام جمعه شبستر با اشاره به توطئه‌های دشمنان در حوزه فرهنگی اظهار داشت: امروزه فضاهایی ایجاد شده که در اذهان نوجوانان و جوانان شبهات ایجاد می‌کنند و دشمنان هجمه‌های مختلفی بر علیه نظام اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، تداوم فرهنگ عاشورایی است عنوان کرد: آنچه توانست در ملت ایران اسلامی، روحیه ایثارگری و مقاومت ایجاد کند الگو گیری از درس‌های امام حسین (ع) است.

محمد زاده با محکومیت جنایات بر علیه مسلمانان مظلوم میانمار گفت: دشمنان برای اینکه اندیشه اسلامی در دنیا گسترش نیابد، تلاش می‌کنند و کشتار مظلوم مردم میانمار نیز در این راستاست و همه مسلمانان باید به این مردم مظلوم کمک کنند.

امام جمعه شبستر با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر مراسمات عزاداری محرم الحرام اذعان کرد: مکتب امام حسین (ع) مکتب آرامش، امنیت، محبت، مودت و ایثار و غیرت است و هیئت‌های عزاداری باید  عزاداری‌ها به این نکات توجه کنند تا اصول حفظ شود.

وی ادامه داد: مکتب امام حسین (ع)، آزادی بخش و رهایی بخش است و باید از مسائلی که جزو عزاداری‌ها نیست، جلوگیری کرده و در عزاداری‌ها با رعایت نظم، رضایت خداوند متعال و مردم نیز کسب شود.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه باید رسم و رسوم و عزاداری‌های سنتی مناطق حفظ شود اظهار داشت: باید با برنامه ریزی‌های لازم در هیئت‌های حسینی در رعایت محرم و نامحرم تلاش شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.