کد خبر : 141908
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 سپتامبر 2017 - 10:45

شهریار، آئینه تمام‌نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است

شهریار، آئینه تمام‌نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است

استاد محمدحسین شهریار از جمله مشاهیر و مفاخر ارزشمند فرهنگ ادب ایران اسلامی است که در جایگاه برترین‌های شعر و ادب گهربار ایران جای دارد، بی‌تردید وی در قرن اخیر آئینه تمام‌نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است.

 به گزارش شبسترنیوز،۲۷ شهریور سالروز درگذشت شهریار ایران است ،در چنین روزی که به نام روز شعر و ادب فارسی نام گرفته ، چقدر نیکوست که اوراقی هرچند اندک از دفاتر کلام زیبای او بزنیم و روح خود را تلطیف بخشیم. و بر اذهان خود بیاموزیم که تنها نباید در چنین روزی به یاد تجلیل از این اسطوره ی سخن باشیم .

شهریار ، تنها متعلق به آذربایجان نیست بلکه ایران و جهان ، از دریای زلال سخنش حداقل جرعه ای نوشیده اند. استاد محمدحسین شهریار از جمله مشاهیر و مفاخر ارزشمند فرهنگ ادب ایران اسلامی است که در جایگاه برترین‌های شعر و ادب گهربار ایران جای دارد، بی‌تردید وی در قرن اخیر آئینه تمام‌نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است.

براستی چرا ما ایرانی ها چنین مرده پرستیم؟ چرا تا شخصیت بزرگواری چون شهریار نفس میکشد آنگونه که باید ارجش نمی نهیم؟ آنگونه که باید مقامش را پاس نمی داریم؟! مگر نه اینست که نام انسان بر خود نهاده ایم؟انسان یعنی حی .

پس چرا پس از مرگ بر همنوعانمان ارج مینهیم ؟ مگر زیبایی این ارج نهادن در زمان حیاتش زیباتر نیست؟! شاید امروز تلنگری باشد برای آغاز ارج نهادن به مشاهیر در قید حیات تا بلکه ایشان نیز از بزرگداشت خویش،درونی تازه کند.

کلام پایانی اینکه بر من ایرانی واجب است زبانم را پاس بدارم چرا که پارسی ، قسمتی از هویت من است پس ارجش مینهم و دوستش میدارم و به جهانیان ثابت میکنم ایران و ایرانی یعنی هنر یعنی تمدن یعنی زبان یعنی شور یعنی عشق . شهریار ملک سخن روحت قرین شادی ای ابرمرد کلام. صونا سفیری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.