کد خبر : 141755
تاریخ انتشار : جمعه 15 سپتامبر 2017 - 23:51

مثل اسرائیلی ها نباشیم

مثل اسرائیلی ها نباشیم

ملت وآدم بی‌اخلاق به‌سان درخت خرمای بی‌خرماست که هر چه قدر هم بلند ‌قامت باشد و ریشه‌دار، چون میوه‌ای ندارد کسی سراغی از او نمی‌گیرد.

به گزارش شبسترنیوز،حجت الاسلام محمد ادریسی طی یادداشتی نوشت:

ملت وآدم بی‌اخلاق به‌سان درخت خرمای بی‌خرماست که هر چه قدر هم بلند ‌قامت باشد و ریشه‌دار، چون میوه‌ای ندارد کسی سراغی از او نمی‌گیرد.
 
عده‌ای می‌گویند: «به ریش است.» بعضی می‌گویند: «به ریشه است.» برخی هم می‌گویند: «به شاخه است.» اما حقیقت این است که: نه ریش و نه ریشه و نه شاخه، بلکه به میوه است.
 
ممکن است کسی ریشه‌ی خانوادگی خوبی نداشته باشد و حتی اجدادش کافر باشند یا کسی در چشم یک مشت ظاهربین ، فلان و بهمان باشد یا اینکه کسی گروه و دوستانی و شاخه‌های شکسته احوال داشته باشد که نتوانند او و خودشان را یاری و هدایت کنند، ولی میوه یعنی عمل خود او خوب و به موقع و مطلوب باشد.
 
ستمگرها و ستمکشان در فهمیدن تفاهم دارند نه در مفهوم.ستمکش ها با دست خود زنجیری و اسیر ستمگران می شود و این ستمکش ها هستند که نالیدند و سری تکان دادند و کاری نکردند و ستمگران کار کردند و بر سرشان کوبیدند.
 
چشم بدوزیم به تاریخ و منابع کهن و نوی خودمان و دیگران و ببینیم که گروه و افرادی کم اما زیاد نما هستند که بی دلیل موجه و عقلایی ادعای ژن برتری و قوم برتری دارند و معتقد هستند که تنها نژاد لایق برای داشتن ها ، همراه با جایگاه مسلط خودشان هستند و تنها آنها باید بر اموال و نفوس و… تسلط داشته باشند و با تزریق این تفکر و بینش  ظلم ها توجیه شد وصدا ها خفه شد وسکوت.
 
مثل اسرائیلی ها نباشیم. کسانی هستند که در هیچ کجای کسب و کار و سخن و تمام زندگیشان بوی از اسلام نیست،آنها شبیه اسرائیلی ها هستند و تنها بر پیشانی خود مٌهر مسلمانی دارند و بگذار تا بگوییم که اسرائیلی ها مدعی هستند که یهودی اند و یهودیان مجمع نقایص بوده و هستند و اخلاقشان را قرآن کریم اینگونه بیان می کند:
 
به دوست و دشمن خود دروغ می گویند۱ ،مظهرتحریف و تزویر و کتمان حقایق هستند۲،به غیر از خودشان به دیگر ملت ها بسیار حسادت می کنند،۳توجیه گر و حیله پردازهستند۴ ،بهانه گیر و در امور مختلف تعلل دارند۵ ،دمدمی مزاج اند و عاشق کشتار۶، فتنه بپا می کنند۷، خودشان را بیشتر از دیگران مسخره می کنند۸ ،در هر زمان و مکان جز عده ای کمی از آنها ما بقی خیانت کار هستند۹ ،خودشان گمراه و دیگران را هم گمراه می خواهند۱۰، دنیای که کم است را خریداراند و آخرتی که زیاد است را می فروشند۱۱ ،سفاهت می کنند۱۲ ،ذلیل کننده خود شان هستند۱۳ ،ترسو هستند ۱۴ بخیل و به مردم نم پس نمی دهند۱۵ ،ثروت اندوز و بسیار حریص هستند۱۶ ،عهد شکن و خلف وعده می کنند۱۷، در ربا و رشوه خواری پیش قدم می شوند ۱۸ ،جاده صاف کن فساد می شوند۱۹  و را حق را سد می کنند ۲۰و…
 
 
پی نوشت ها:
۹-«وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلی‏ خائِنَهٍ مِنْهُمْ إِلاَّ قَلیلاً مِنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ»(بقره- آیه ۱۳)
۲۰-« تَصُدُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ»(آل عمران- آیه ۹۹)
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.