کد خبر : 141577
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 سپتامبر 2017 - 11:14

جزئیات جلسه مجمع نمایندگان با خدابخش/ هرگز از معیارهای تعیین شده عدول نخواهیم کرد/ پورحسینی بین گزینه‌های معرفی شده از طرف وزارت کشور نیست

جزئیات جلسه مجمع نمایندگان با خدابخش/ هرگز از معیارهای تعیین شده عدول نخواهیم کرد/ پورحسینی بین گزینه‌های معرفی شده از طرف وزارت کشور نیست

سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی گفت: منتشر شدن برخی اسامی در فضای مجازی بین گزینه‌های معرفی شده از طرف وزارت کشور نیست و باید منتظر باشیم که اصلح‌ترین فرد برای استان انتخاب شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، یعقوب شیویاری با اشاره به جلسه نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با آقای خدابخش یکی از گزینه‌های معرفی شده برای استانداری اظهار کرد: این جلسه با حضور بیش از ۱۲ نفر از نمایندگان استان و خود آقای خدابخش برگزار شد که هدف اصلی جلسه تبیین معیارهای تعیین شده نمایندگان برای سمت استانداری برای گزینه‌های معرفی شده از طرف وزارت کشور بود.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان معیارهایی را برای انتخاب استاندار آینده استان تعیین کرده و به وزارت کشور نیز اعلام کرده است، افزود: براساس این شاخص‌ها وزارت کشور اسامی به ما اعلام داشته تا نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی نظرات خود را درباره گزینه‌های معرفی شده بیان کنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه پیشین با آقای خدابخش تمام نظرات و معیارهای خود برای استانداری و چالش‌های اصلی استان مطرح شد به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم به هیچ‌وجه از معیارهای تعیین شده عدول نخواهیم کرد.

وی با در پاسخ به پرسش که چرا امروز استاندار هفت استان تعیین شد ولی خبری از تعیین استاندار آذربایحان‌شرقی نشد، گفت: به علت برخی فرآیند‌ها و قوانین وزارت کشور، زمان برای بررسی گزینه‌های نهایی وجود دارد که این فرصت به تازگی برای استان آذربایجان‌شرقی آغاز شده و به احتمال زیاد استان‌هایی که استاندار معرفی کرده‌اند از هفته‌های گذشته فرآیند قانونی برایشان طی شده و نظر نمایندگان استانی و نماینده ولی فقیه در استان را کسب کرده‌اند.

شیویاری با تاکید به اینکه قرار بر انتخاب تمام استاندارهای جایگزین در یک بازه زمانی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر برای استان‌هایی از قبیل آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان و در صورت تغییر استاندار در اردبیل، هیچ گزینه نهایی معرفی نشده و در روزهای آتی در صورت تغییر با گذراندن فرآیند؛ اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق برخی شنیده‌های غیرموثق مبنی بر اینکه برخی با عناوینی به رئیس جمهور نامه نوشته‌اند تا برای انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی دست نگه دارد، این موضوع به صورت منطقی بعید است زیرا خود دولت تمایل به برقراری تعامل هر چه بیشتر با نمایندگان دارد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اذعان داشت: طبق جلسات نمایندگان استانی در خصوص انتخاب استاندار و مشورت دولت با نمایندگان که خواستار تعامل هستند، در صورت مشاهده خلاف این امر، نباید دیگر ادعای تعامل با نمایندگان را داشت.

وی یادآور شد: انتشار برخی اسامی به هیچ‌وجه بین گزینه‌های معرفی شده از طرف وزارت کشور نبوده و باید منتظر باشیم که اصلح‌ترین فرد برای استان انتخاب شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی به وجدان‌کاری، دلسوزی و کاربلدی یک مسؤول تاکید کرد و گفت: نباید استان را محدود به بومی و غیربومی کنیم و بهتر است روی توانمندی، وجدان‌کاری و کاربلدی فرد توجه شود زیرا مدیریت برای چنین فردی در همه مناطق یکسان خواهد بود.

وی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی دارای افراد خدوم و دلسوزی زیادی حتی در سطح ملی هستند که احتمالاً به علت حساسیت و سنگینی وظیفه استانداریف تمایلی به پذیرش این مسؤولیت ندارند.

شیویاری با اعلام اینکه اگر دولت تعامل مناسبی با نمایندگان داشته باشد قطعاً کمال صداقت را از طرف نمایندگان خواهد دید، افزود: نمایندگان تلاش دارند بدون ایجاد هیچ‌گونه محدودیتی، با صداقت و فارغ از هرگونه افکار سیاسی و جناحی کمک حال دولت در انتخاب فرد اصلح باشند.

وی در خصوص منتشر شدن نام برخی از افراد از جمله پوری حسینی در بین گزینه‌های استاندار، اذعان داشت: این نام به صورت شفاهی بین گزینه‌ها بود ولی به صورت رسمی بین گزینه‌های معرفی شده از طرف وزارت کشور نبود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اضافه کرد: با توجه به اینکه پوری حسینی یک چهره ملی و زحمت‌کش در کشور بوده ولی به عنوان یک شخص نه به عنوان یک نماینده معتقدم که این فرد نمی‌تواند در مسؤولیت استانداری آذربایجان‌شرقی موفق باشد و بهتر است به عنوان استاندار به استان نیاید.

وی در تشریح یکی از معیارهای اصلی نمایندگان استان در تعیین استاندار مبنی بر عدم وجود حساسیت عمومی روی فرد، بیان داشت: منظور از عدم وجود حساسیت عمومی همان بی‌تفاوتی استاندار منتخب نسبت به برخی استان‌ها و فعالیت با یک طیف خاص است و از این رو خواستار مردمی بودن استاندار هستیم تا از حالت پشت میزنشینی به استان‌گردی مستمر روی آورد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.