کد خبر : 140721
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 سپتامبر 2017 - 22:13

نقش دانشگاه ها در اقتصاد روستایی پر رنگ تر شود

نقش دانشگاه ها در اقتصاد روستایی پر رنگ تر شود

فرماندار شبستر با اشاره به ظرفیت‌های علمی شهرستان شبستر گفت: این شهرستان با دارا بودن ۷ واحد دانشگاهی ظرفیت بزرگی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالب پور در جلسه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش امور دام  که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر برگزار شد گفت:باور به جنگ اقتصادی مقدمه ورود به اقتصاد مقاومتی است و این باور به جنگ ما را موفق می کند.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی و فرهنگی شهرستان شبستر اظهار کرد:این شهرستان با دارا بودن ۷ واحد دانشگاهی ظرفیت بزرگی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد.

فرماندار شبستر با تاکید بر اهمیت پیوند دانشگاه و حوزه کشاورزی افزود:باید از ظرفیت های بالقوه دانشگاه های شهرستان  در حوزه کشاورزی و دام به نحو احسن استفاده کرده و جایگاه دانشگاه در اقتصاد روستایی پر رنگ تر شود.

طالب پور ادامه داد:اقتصاد دانش بنیان از پایه های سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب شده  و نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد و باید به این نکته مهم توجه کرد.

فرماندار شبستر با اشاره به نقش آموزش در فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای تولید داخل اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگ‌سازی در راستای استفاده از کالاهای تولید داخل به درستی انجام شود یقینا آموزش می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند که این امر یکی از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی همچنین خواستار آموزش های لازم برای جوانان بیکار برای بکارگیری در حوزه تولید شده و خاطرنشان کرد:آموزش در حوزه تولید یکی از ابزار های توسعه یافتگی در کشور است.

طالب پور با اشاره به وضعیت دامی شهرستان شبستر افزود: باید اصلاح نژاد دامی در روستا از اولویت‌ها و الزامات دستگاه‌های ذی‌ربط باشد چرا که علم اصلاح نژاد در کنار دیگر علوم مرتبط با دام‌پروری به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی مورد توجه و استفاده متخصصین دام‌پروری قرار دارد.

امیر پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر گفت: مراکز اجرایی شهرستان باید از پتانسیل‌های دانشگاه آزاد شبستر استفاده نمایند.

وی با اشاره به سطح علمی اساتید و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در این مرکز علمی استادی همکاری می‌نماید که ۱۶۰ مقاله علمی دارد و جا دارد از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.