کد خبر : 140387
تاریخ انتشار : شنبه 2 سپتامبر 2017 - 11:28

بازگشت ۳۲۰۰ مسافر سرزمین وحی از ۱۵ شهریور

بازگشت ۳۲۰۰ مسافر سرزمین وحی از ۱۵ شهریور

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: از ۱۵ شهریور بازگشت ۳ هزار و ۲۰۰ جاجی اعزامی از آذربایجان‌شرقی به کشور آغاز می شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، مصطفی صفایی با تشریح بازگشت این مسافران اظهار داشت: در مجموع ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از حجاج اعزامی به مناسک حج که از آذربایجان‌شرقی در این مراسم معنوی حضور داشتند ،با ۱۱ پرواز از سرزمین وحی به تبریز منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه دقیق پروازها تاکید کرد: روز ۱۵ شهریور سه پرواز از مقصد جده به تبریز در ساعات ۱۳، ۱۵:۱۵ً و ۲۳:۲۵ً صورت می‌گیرد و پروازهای روز بعد یعنی ۱۶ شهریور نیز در ساعات ۱:۴۵ً بامداد، ۷:۵۰ً صبح، ۱۲ ظهر و ۱۸:۴۵ً در تبریز به زمین خواهد نشست.

صفایی پرواز روز ۱۷ شهریور را یک مورد و آن هم در ساعت ۱۲:۱۵ً اعلام کرد و افزود: روز ۱۸ شهریور نیز با دو پرواز در ساعت‌های ۱:۱۵ً بامداد و ۸:۴۵ً صبح آخرین گروه از حجاج استان از جده به تبریز منتقل خواهند شد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی، نوع هواپیما را که اقدام به انتقال حجاج استان خواهند کرد، ایرباس۳۳۰ عنوان کرد و از استقبال‌کنندگان خواست تا حد ممکن از حضور در فرودگاه خوداری کنند.

وی در عین حال از اقدامات موثر برای راحتی حجاج و استقبال‌کنندگان خبرداد و گفت: اطلاع‌رسانی زمان دقیق پروازها، شماره کاروان‌ها و روسای کاروان‌ها در سایت فرودگاه بین‌المللی تبریز، افزایش ظرفیت پارکینگ خودروی حجاج به بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ خودرو، امکاناتی همچون چرخ دستی، رنگ‌آمیزی معابر، مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی،نمازخانه‌ها و … از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشت حجاج به استان بوده است.

صفایی درباره بحث اطلاع‌رسانی زمان دقیق و در صورت به وجود آمدن تاخیر نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه پروازهای رفت حجاج بدون کمترین تاخیری انجام شد، تلاش می‌شود پروازهای برگشت نیز بدون تاخیر و در زمان پیش‌بینی شده در فرودگاه تبریز به زمین بنشیند اما استقبال‌کنندگان می‌توانند علاوه بر سایت فرودگاه تبریز که تاخیرها در این درگاه در اولین فرصت اعلام می‌شود ،از شماره تلفن ۱۹۹ نیز برای اطلاع از زمان دقیق پروزها مطلع شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.