کد خبر : 139567
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آگوست 2017 - 2:54

دست منتقدین منصف و دلسوز را می بوسم/برنامه هایم را به شورای جدید صوفیان ارائه کرده ام

دست منتقدین منصف و دلسوز را می بوسم/برنامه هایم را به شورای جدید صوفیان ارائه کرده ام

شهردار صوفیان گفت: انتظار دارم منتخبین دور پنجم شورای شهر نیز به نمایندگی از مردم شهر صوفیان بدون تأثیر پذیری از تبلیغات مغرضانه فضای مجازی ، شهردار را انتخاب کنند.

رسول ارشدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران شبسترنیوز گفت:بنده مدیریت شهری صوفیان را در  فروردین ماه سال ۱۳۹۲ شمسی با مسئولیت سرپرستی تحویل گرفتم و ۱۴ شهریور همان سال به عنوان بیست و دومین شهردار صوفیان توسط شورای شهر انتخاب و پس از طی مراحل انتصاب از اول آبان ماه ۹۲ بعنوان شهردار منصوب و به حول و قوه الهی تا به امروز در خدمت شهروندان عزیز بوده ام.

وی با اشاره به وظایف شهرداری اظهار کرد:تک تک شهروندان از هر گروه و جناحی باشند باید محترم شمرده شوند و شهرداری باید نقاط مختلف شهر را زیر پوشش خدمات خود بیاورد و خدمات به صورت عادلانه توزیع شود.

 

همکاری شهروندان در مدیریت شهری لازم و ضروری است

شهردار صوفیان با تاکید بر اهمیت فرهنگ شهر نشینی افزود:بر اساس قانون در داخل مدارس شهرداری وظیفه ای ندارد ولی باید توجه کنیم که اگر از نظر فرهنگی به مبلمان داخل مدارس توجه شود ،دانش آموزان در این صورت آداب و رسوم شهروندی را بیشتر رعایت می کنند و مرکز آموزش اصول شهروندی از مدارس شروع می شود.

وی ادامه داد:بالاترین رسالت شهرداری تربیت شهروند خوب و وظیفه شناس است و اگر شهروندان با مسائل شهری آشنا باشد شهر را زیبا نگه خواهد داشت.

ارشدی با تاکید بر اهمیت پرداخت به موقع عوارض نوسازی توسط شهروندان عنوان کرد: اگر آمار را خوش‌بینانه نگاه کنیم صرفاً نزدیک به ده درصد عوارض نوسازی توسط شهروندان پرداخت می‌شود و همشهریان عزیز باید با مشارکت در مسائل شهری و پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در انجام وظایف و طرح‌های عمرانی همراهی کنند.

وی اظهار داشت: ارزش منطقه‌ای شهرها فرق داشته و انسان باید برای زندگی در نقاط شهری باید هزینه‌های را پرداخت نماید و شهرداری صوفیان در برخی موارد موفق بوده است و برای مثال در برخی کوچه‌های شهر با کمک‌های خودیاری شهروندان کوچه‌ها آسفالت شده است.

شهردار صوفیان تاکید کرد: در هر نقطه شهری که مشارکت مردمی در اجرای طرح‌ها، دخالت داده شده شاهد بوده‌ایم که شهروندان خود از طرح‌ها محافظت نموده‌اند و این قابل تقدیر است.

ارشدی با اشاره به عملکرد مجموعه شهرداری صوفیان در طول ۴ سال گذشته افزود: بنده قبل اینکه شهردار شوم نزدیک ۱۵ سال به عنوان کارمند شهرداری فعالیت داشتم و قبل از اینکه شهردار شوم فکرهایی در نظر داشتم که در برخی مسائل نزدیک به ۸۰ درصد تحقق یافته است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم هر فعالیتی که در شهر می‌خواهد اتفاق بیفتند، نباید بدون مطالعه انجام شود چرا که انجام اقداماتی بدون مطالعه موجب اتلاف منابع، ناقص بودن پروژه و صرف هزینه زیاد می‌شود.

طرح ترافیکی برای گره گشایی ترافیک شهری صوفیان آماده اجراست

شهردار صوفیان با اشاره به وجود مشکلات ترافیکی در برخی نقاط شهری اظهار کرد: برای حل مشکلات توسط متخصصین بحث ترافیک صوفیان مطالعه شده و طرح ترافیکی برای گره گشایی ترافیک شهری آماده اجرا می‌باشد.

وی با بیان اینکه در توزیع خدمات شهری و امکان تفریحی سعی کرده‌ایم کل شهر را در نظر داشته باشیم افزود: در سال ۹۲ پارک نشاط در ورودی صوفیان را تجهیز کرده و در راستای احداث پارک‌های محلی، زمینی برای احداث پارک تملک شده و به زودی احداث می‌شود.

 

 

 

کناره های رودخانه شیرین چای صوفیان ساماندهی می شود

ارشدی با اشاره به آماده کردن طرح کانالیزه کردن رودخانه شیرین چای صوفیان بیان کرد:حاشیه های این رودخانه ساماندهی شده و اراضی کناری نیز به فضای سبز تبدیل می شود تا شاهد زیبایی این رودخانه باشیم و این طرح توسط امور آب تایید شده و آماده اجرا می باشد.

نصب دوربین های شهری موجب بالارفتن امنیت در صوفیان شده است

شهردار صوفیان با اشاره به نصب دوربین های شهری در نقاط مختلف از سوی شهرداری تصریح کرد:نصب این دوربین ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات داخلی شهرداری و جرایم راهنمایی موجب کاهش سرقت ها شده است.

وی ادامه داد:اجرای طرح نصب دوربین از آرزوهای بنده بود و با اجرای فازهای بعدی،شهر صوفیان از نظر ترافیکی و امنیتی قابل کنترل خواهد بود.

 

 

 

بازارچه محلی و صنایع دستی در پارک ملت صوفیان احداث می شود

ارشدی با شاره به اجرای طرح هادی مرحله دوم در طول ۴ سال اخیر بیان کرد:طرح جامع تفضیلی از سال ۹۰ تهیه شده ولی به دلیل اینکه این طرح خواسته های شهرداری و شورا را تامین نکرده و در برخی موارد با وضع موجود شهر منطبق نیست به اجرا نرسیده و پیگیر اصلاح این طرح شده ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ توسط شورا ۴ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود اظهار کرد:خوشبختانه در این سال بیش از این اعتبار تحقق یافته و برای سال جاری نیز ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب شده است.

شهردار صوفیان تملک ،جدول گذاری،آسفالت و احداث بازارچه محلی و صنایع دستی در محوطه پارک ملت را از مهم ترین طرح های مصوب سال جاری برشمرد و افزود:مسیر دسترسی مسکن مهر صوفیان آسفالت شده و محوطه سازی مسکن مهر نیز در دست اجراست.

کارگران خدمات شهری بومی شهر صوفیان هستند

وی با اشاره به واگذاری اجرای خدمات شهری به بخش خصوصی افزود:پیمانکار مکلف شده که کارگران خود شهرداری را خدمات شهری حفظ نماید و در خدمات شهری کلا نیروهای بومی کار می کنند و صرفا در فضای سبز توسط پیمانکار از کارگران تخصصی استفاده می شود و این مورد را اگر بنده در دوره جدید شهردار باشم حل می کنیم تا کل نیروها از خود شهر صوفیان تامین شوند.

شهردار صوفیان در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا مصالح و اجناس مورد نیاز شهرداری را از خود شهر صوفیان تامین می کنید گفت:برای خرید اجناس مورد نیاز  آیین نامه معاملاتی داشته و در معاملات جزئی سعی میکنیم از نیروهای بومی خریداری کنیم و در معاملات سطح بالا نیز قیمت ها استعلام شده و در کمترین قیمت ها معاملات انجام می شود.

ارشدی با اشاره به بحث سگ های ولگرد اظهار کرد:سگ های ولگرد از سال ۹۵ زنده گیری شده و در پردیس نگهداری می شد که اخیرا این مرکز مشکل داشته و توسط شهرداری سگ های ولگرد جمع آوری می شود تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند و در این خصوص بر زنده گیری تاکید داریم.

دست منتقدین منصف ودلسوز را می بوسم

وی با تاکید بر اهمیت پذیرش انتقادات سازنده توسط شهرداری تصریح کرد:اگر انتقادات کنندگان نقدشان سازنده ،منصفانه و خیرخواهانه باشد دست شان را می بوسیم ولی اگر انتقاد کننده بر روی مسائل اشرافیت نداشته باشد انتقاد منصفانه نمی شود و اخیر نیز برخی تعداد معدود چون می بینند بنده به عنوان گزینه شهرداری در دوره جدید نیز مطرح هستم سعی می کنند تخریب کنند تا بنده انتخاب نشوم .

 

 

 

برنامه هایم را به شورای جدید صوفیان ارائه کرده ام

ارشدی ادامه داد: اسم بنده توسط شورای برخی شهرهای دیگر مطرح شده ولی چون بومی صوفیان هستم به شورای جدید صوفیان برنامه داده‌ام و قبول مجدد مسئولیت شهرداری صوفیان را نیز مشروط کرده‌ام و یکی از شرایطم اتحاد و اتفاق نظر اعضای محترم شورای شهر با شهردار در مسائل و مشکلات عمده مدیریت شهری و حمایت قاطع از راهکارهای علمی و منطقی پیشنهادی میدانم و در غیر این صورت با این هجمه غیر واقعی افکار عمومی تحریک شده از طریق فضای مجازی توسط برخی افراد زیاده خواه انگشت شمار، تداوم مدیریتم را در شهر صوفیان به مصلحت نمی‌دانم.

 

شورای اسلامی صوفیان بدون تاثیرپذیری از تبلیغات مغرضانه فضای مجازی، شهردار را انتخاب کنند

شهردار صوفیان تصریح کرد: انتظار دارم منتخبین دور پنجم شورای شهر نیز به نمایندگی از مردم شهر صوفیان بدون تأثیر پذیری از تبلیغات مغرضانه فضای مجازی اگر خواهان پیشرفت و آبادی و عمران شهر عزیزمان هستند، ضمن رعایت خواسته‌های منطقی موکلین خود، شهردار (نه بر اساس توصیه افراد خاص و ترجیحاً بومی شهر صوفیان) را انتخاب و تا پایان دوره چهارساله نیز از منتخب خود حمایت قاطعانه نمایند. در غیر این صورت در پایان دوره چهار ساله منتظر هجمه چنین افرادی آن‌هم بیش از وضع فعلی باشند.ضمناً اینکه اکثر نظر سنجی‌های اخیر بالای ۸۰ درصد بر انتخاب شهردار بومی تاکید دارد دلیل قاطعی بر رضایت عمومی از عملکرد شهرداران بومی شهر بوده و این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و توجه شورای دور پنجم به این مطالبه ضرورت دارد.

 ;
اجرای طرح آبیاری قطره ای زمینه کاشت ۵۰ هزار درخت را فراهم کرده است
ارشدی با اشاره به اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و تحت فشار گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان با هدف مدیریت مصرف آب اجرایی شده و انشاء الله در هفته دولت افتتاح شده و اکنون با لوله گذاری‌های انجام شده زمینه کاشت ۵۰ هزار درخت در شهر فراهم شده است.وی با اشاره به ابلاغ ممنوعیت کاشت چمن افزود: در شهر صوفیان فضای سبز هیچ پارکی کاهش نیافته و با توجه به تاکید بر حذف چمن‌های غیرضروری سعی کردیم کم‌ترین میزان چمن در شهر کاهش یابد.

 

 

 

 

 

 

 

یادمان شهدای گمنام صوفیان احداث می شود

ارشدی با اشاره به طرح احداث یادمان شهدای گمنام در بوستان شهدای گمنام صوفیان و در بلندای پارک ملت افزود: برای طرح این یادمان فراخوان داده شده و طرح‌های ارسالی توسط کارشناسان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و اساتید دانشگاهی بررسی می‌شود برای اجرا انتخاب شود.

 

 

 

 

 

خط اتوبوس رانی تبریز صوفیان راه اندازی می شود

شهردار صوفیان با اشاره به پیگیری ایجاد خطوط اتوبوس‌رانی تبریز صوفیان عنوان کرد: کلیه موافقت‌ها در این خصوص اخذ شده و در صورت تأیید  پلیس راه با احداث ایستگاه‌ها شاهد افتتاح این خطوط خواهیم بود.

وی ادامه داد:مجوزهای لازم و تملک املاک بالادست زیر گذر شهرک فرهنگیان انجام شده و در مرحله خرید برای اجرای زیرگذر هستیم.

طرح فاضلاب شهری صوفیان اجرا می شود

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان نظارت‌های مالی در شهرداری صوفیان تصریح کرد: گزارشات حسابرسی شهرداری کاملاً تأیید شده و موضوعی نبوده که بازرسی ورود کند و بنده از فساد مالی منفور بوده و همکاران نیز در این خصوص همفکر هستند.

شهردار صوفیان با بیان اینکه تفاهم نامه اجرای فاضلاب شهری برای اولین بار در شهر صوفیان امضا شده است بیان کرد: با اجرای این طرح فاضلاب شهری صوفیان تصفیه می‌شود.

ارشدی با تقدیر از همراهی مردم شهر صوفیان خاطرنشان کرد:ایجاد منابع درآمدی پایدار،واگذاری امورات قابل واگذاری به بخش خصوصی و برون سپاری آنها ،مهندسی مجدد سازمان تفصیلی شهرداری ،تکمیل و تجهیز پروژه آبیاری قطره‌ای و تحت فشار پارک جنگلی ۶۸ هکتاری ملت از مهم ترین اقدامات دوران مسئولیت بنده است.

شهردار صوفیان در پایان خاطرنشان کرد:جلب مشارکت بخش خصوصی در احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی،انتقال بازار هفتگی به حاشیه شهر، اجرای پلاک کوبی کد پستی ده رقمی املاک شهر صوفیان و ناوگان ماشین آلات شهرداری از دیگر اقدامات شهرداری صوفیان در مدت چهار سال اخیر است.

 

۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.